Hei!
Vi har nettopp begynt å renovere et hus fra 1929. Tenkte jeg skulle bytte den tidligere sponten i taket med gips. Nå når jeg har revet ned alt innser jeg at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få til overgangen mellom eksisterende gipsplater og nye. Som dere kan se på bildene nedenfor er ikke kanten helt rett.

Hvordan løser jeg dette på den enkleste måten uten å måtte gipse om hele rommet.

Med vennlig hilsen
Carl

• Ujevnt avsluttet gipstak møter skråvegg i et hus under renovering. Dør i midten, uferdig veggkant rundt døren. Veggen og taket er hvite.
  • Et halvrivd tak med delvis fjernet takpanel nær et skrått vindu, viser ujevne kanter der nytt og gammelt møtes.
  • Tak med hvitmalt trepanel, ujevn kant etter nedrivning av gammelt materiale, elektrisk ledning og pære stikker ut fra veggen.
Gjør avslutningen rettere ved å senke taket noe, om det trengs. Gjær gipsplatene i møtet og sett dem tett mot hverandre, og bruk tec7 i skjøten. Da slipper du å sparkle en masse unødvendig og kan bruke platene som sitter i det skjeve taket.

Sånn hadde jeg gjort (og gjør i mitt eget prosjekt)!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.