Hei, ny "skribent" på forumet, har dog lest en hel del.

Jeg skal ta fatt på min kjeller etter å ha renset den for parkett og gipsede vegger..

Jeg tenker å legge klinker på gulvet og pusse vegger, deretter male med silikatmaling..

Nå til mitt spørsmål, er det noe spesielt flislim og puss man skal velge..? Tenker på at det skal puste osv...

Huset er bygget -79, lecablokk til kjellerveggene. Huset isolert med isodrän for tre år siden...

Tanker og tips mottas gjerne!

• En kjellerrom med rå lecavegger og betonggulv, ett vindu og noen trelister liggende på gulvet.
Hei

fix er alltid diffusjonsåpen så det går ikke an å ta feil der, men det er viktig å få god forankring med betongen, slipe og prime gulvet så fixet får god vedheft.
på veggene hadde jeg brukt B-bruk siden du har lecavegg så blir det en bra og holdbar overflate.

Toppen, takk for svar! Når det gjelder primer har jeg lest meg til, her på forumet, at den som regel ikke er diffusjonsåpen, og derfor skal man ikke ha den på kjellergulvet..? Finnes det primer som er d.åpen. ?

Ettersom du har lagt om dreneringen (håper jeg) og isolert utvendig, bør du ikke få problemer med fukt som kommer inn i betongplaten,
Det er hovedsaken når det kommer til fukt i kjellere og overflatesjikt som ikke holder.
Så har du valgt overflatesjikt som er uorganiske som er det beste valget.

Med alle leverandører av primer har diffusjonsåpne varianter, weber, finja osv..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.