2.432 lest ·
2 svar
2k lest
2 svar
Fikse hull i porøs vegg og fylle igjen sprekken mellom veggen og gulvet
Hei! Vi er nybegynnere og forstår oss ikke helt på hva som ville være den beste måten å fikse vårt lagerrom, så vi tar gjerne imot litt råd fra dere. Vi tenkte å helsparkle hele veggen med finsparkel, men først må vi gjøre noe med alle borehullene som ble ganske store. Vi prøvde å fjerne alt løst sittende materiale, men det tar ikke slutt fordi materialet som sitter bak det hvite er ekstremt porøst. Vet dere hva det er for materiale og hva det hvite på veggen er, er det en slags puss? Hvordan skal man gå fram og hvilket materiale skal vi bruke for å fylle hullene?
Deretter, når vi fjernet et skap, merket vi at det ikke satt noen list der, og at det er en stor glipe mellom gulvet og veggen på flere forskjellige steder som vi gjerne vil fylle. Hvilket materiale er best for dette, og kan man bruke samme materiale for å reparere sprekken på gulvet også?
Jeg var også veldig nysgjerrig på en innebygd kasse som var i hjørnet av rommet. Den var ganske stor og satt i veien, så jeg lurte på om jeg kunne bygge noe mindre, og det ser ut som det. Det virker som det er vannrør som går til badet, kan det stemme? Finnes det noen byggekode angående å gjemme dem, kan man bygge noe veldig tett rundt med overflødig Mdf som man limer på veggen? Eller må det være mer ordentlig? Det som var der fra før var ekstremt overkill etter min mening, en slags gipsplater oppå en metallkonstruksjon som satt inni veggen med kjempeskruer og plugger.
Takk for tipsene!
Deretter, når vi fjernet et skap, merket vi at det ikke satt noen list der, og at det er en stor glipe mellom gulvet og veggen på flere forskjellige steder som vi gjerne vil fylle. Hvilket materiale er best for dette, og kan man bruke samme materiale for å reparere sprekken på gulvet også?
Jeg var også veldig nysgjerrig på en innebygd kasse som var i hjørnet av rommet. Den var ganske stor og satt i veien, så jeg lurte på om jeg kunne bygge noe mindre, og det ser ut som det. Det virker som det er vannrør som går til badet, kan det stemme? Finnes det noen byggekode angående å gjemme dem, kan man bygge noe veldig tett rundt med overflødig Mdf som man limer på veggen? Eller må det være mer ordentlig? Det som var der fra før var ekstremt overkill etter min mening, en slags gipsplater oppå en metallkonstruksjon som satt inni veggen med kjempeskruer og plugger.
Takk for tipsene!
Det ble finpuss til slutt. Vegg? Finpuss. Ujevnt gulv? Finpuss. 5cm hull der en murstein manglet? Finpuss. Har sparklet en milliard ganger, deretter slipt som en galning og klarte å slipe bort alt jeg hadde sparklet, og deretter sparkle igjen. Det ble jevnere enn en babyrumpe. Skal bygge noe rundt de der rørene nå.

Kan ikke si at jeg er noen ekspert i emnet, men jeg har gjort og ville ha gjort det samme. Snyggt ble det til slutt også, bra jobbet!
Klikk her for å svare