Skal sette skyvedører i gangen. I taket på siden går et ventilasjonsrør som gjør at dørene ikke kan gå hele veien til taket. Dette tenkte jeg å løse ved å lage en hylle over skyvedørene som dørene også kan festes i under. Hvilket materiale skal jeg velge slik at det er mulig å bore og blir stabilt.. eller finnes det noen med en annen idé.

/Sara

Hei,
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår din problemstilling riktig, og materialvalget kan jo også påvirkes av overflatelag og annet rundt omkring.
Men et vanlig og enkelt materiale er jo å bruke f.eks. laminatplater eller stavlimte plater.

Hei, takk for svaret. Ja det er jo neste spørsmål. Hvordan fester jeg platen, det er betong/gips på de forskjellige veggene?

En vei er jo å montere en trebjelke (f.eks. 45x45mm) som støtte. Et alternativ kan være vinkeljern f.eks.

Et bilde på hvordan det ser ut kan gi bedre inputs

I borettslaget vi hadde, bygde jeg ned en vegg av lekter som skyvedørsskinnen ble festet i, hylleplanet begynte et stykke inn i garderoben.

Kaoset kan du jo unngå å se på. ja vinkeljern er jo klokt.

• En rotete gang med hengende jakker, sko på hyller, en barnevogn og en hylle med kurver, hjelmer og en basketball på toppen.
Er det et smalt skap rett innenfor døren?

Jeg ville nok revet ut hele skapet og bygget en fast vegg rett under vent.trumman og latt skyvedørene gå mot den veggen. Innenfor den faste veggbiten kan man for eksempel ha hylleplan og/eller la klesstangen gå inn bak veggstubben.

Slik ser det ut i en av våre skyvedørsgarderober, det er bare midlertidig med en klesstang som står på ben til vi har bestemt nøyaktig hvordan vi vil ha det og til vi har kjøpt den innredningen vi vil ha;
En åpen garderobe med klær på hengere, under en midlertidig klesstang, i et rom med lyse vegger og glidende dørspor.
skapdybden er 610, bredden på søylen er 415. Antakelig vil det være en hylle litt over klesstangen som klesstangen skal henge i, til høyre utenfor bildet men under klesstangen vil nok et lavt kurvstativ stå & ytterst til høyre vil det nok stå et kurvstativ som er litt høyere enn hyllen å stå.

Ja det er en garderobe, men den inneholder bare sikringsskap. Gangen er så smal og området der vi vil ha skyvedørene er ikke optimalt. Innredningen kommer til å bli hengere med kleshengere hengt utover. Venstre er 520 maks dybde på grunn av den blå døren og til høyre er dybden 620. Vurderte å sette skyvedørene på skrå, men det vil jo se helt sprøtt ut med rutete gulv til.
Alle tips mottas med takk!
Demmpa Demmpa skrev:
Er det et smalt garderobeskap rett innenfor døren?

Jeg ville nok ha revet ut hele garderoben og bygd en fast vegg rett under ventilasjonsrøret og latt skyvedørene gå mot den veggen. Innenfor den faste veggdelen kan man for eksempel ha hyller og/eller la klesstangen gå inn bak den lille veggen.

Slik ser det ut i en av våre skyvedørsgarderober, det er bare midlertidig med en klesstang som står på ben til vi har bestemt oss nøyaktig hvordan vi vil ha det og til vi har kjøpt den innredningen vi vil ha;
[bilde]
garderobedypen er 610, bredden på søylen er 415.
Antakeligvis vil det være en hylle litt over klesstangen som klesstangen skal henge i, høyre utenfor bildet men under klesstangen vil sannsynligvis et lavt kurvsystem stå & ytterst mot høyre vil det nok stå et kurvsystem som er litt høyere enn hyllen å stå.

Men om det er 620 dypt til høyre, kan man ikke sette inn en type IKEA-garderobe med skyvedører? Da har du løst problemet med oppheng av dører, hylleplater, klesstang mm? Jeg tenker meg da fra veggen til høyre og frem til sikringsskapsgarderoben. Så kanskje man kan sette litt kroker eller knagger på sikringsskapet til å henge type skohorn og lignende småting på?

• Liker
northernlight65
  • Laddar…
Et forslag kan være en dekkplate (for eksempel laminatbelagt hylleplan) på typ 55-60 cm på den nåværende garderobens høyre side.

Det kanskje kan være akseptabelt at den blir litt bredere der?

Vet ikke om jeg har forstått riktig, men slik har "vi" gjort.
Skyvedørsinstallasjon i en innendørs hjørne med trepanel og hvit overflate. Innebygd garderobe med skyvedør ved trevegg, hyller med klær og en ryggsekk.

Ja, tenkt tanken men da møter man en vegg, usikker på om helheten blir bra.
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Men om det er 620 dypt til høyre, kan man ikke sette inn en type IKEA-garderobe med skyvedører? Da har du løst problemet med opphenging av dører, hylleplan, klesstang mm? Jeg tenker meg da fra veggen til høyre og frem til sikringsskapsgarderoben. Så kanskje man kan sette noen kroker eller knagger på sikringsskapet å henge typ skohorn og lignende smått på?

Aha smart. Hvordan gjorde du det?

Skip6711 Skip6711 skrev:
Vet ikke om jeg har forstått riktig, men slik har "vi" gjort det.
[bilde][bilde]

AnnasaraJ AnnasaraJ skrev:
Aha smart. Hvordan gjorde du det?
Jeg ringte Rolandsystem.se.
Skulle tro at det er noenlunde enkelt dog å gjøre det selv. Bare man finner ut HVORDAN...

Det fremgår ikke av bildet, men skinnen i gulvet går hele veien fram til veggen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.