Har skrudd opp en stringhylle på veggen, men et av hullene ble ikke så bra. Har brukt gipsanker fra Fischer, men klarte å dra ut et av dem, noe som resulterte i et stort hull. Testet deretter å bruke Fischers Fix & Fill, men hullet var 5mm for stort til at den perforerte hylsen kunne feste seg når jeg skrudde i skruen.

Så nå har jeg en skrue som sitter løst i et stort hull. Går det på noen måte å ordne dette, helst uten å ta ut skruen som nå sitter fast i fyllmassen? For eksempel sprøyte inn noe sparkel i hullet så skruen fester? Det er enkelgips i veggen.

Takknemlig for all slags hjelp!

• En løs skrue stikker ut fra et stort hull i en gipsvegg, festet til en hvit metallbrakett.
V VictorF skrev:
Har skrudd opp en stringhylle på veggen, men et av hullene ble ikke særlig bra. Har brukt gipsanker fra Fischer, men kom til å dra ut ett av dem, noe som resulterte i et stort hull. Testet deretter å bruke Fischers Fix & Fill, men hullet var 5 mm for stort for at den perforerte hylsen skulle feste når jeg skrudde i skruen.

Således har jeg nå en skrue som sitter løst i et stort hull. Går det på noen måte å ordne dette, gjerne uten å ta ut skruen som nå sitter fast i fyllmassen. For eksempel sprøyte inn noe sparkel i hullet slik at skruen fester? Det er enkelgips i veggen.

Takknemlig for all slags hjelp!

Her får du vite alt du trenger 😉

Sist redigert:
  • Liker
Raimo T
  • Laddar…
Plugging i plugging i plugging?

• Haha
VictorF og 1 annen
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[media]
Her får du vite alt du trenger 😉
[media]
Problemet er at skruen sitter fast i den forbannede flytende pluggen fra Fischer. Kan således ikke bruke ytterligere en plugg…

namnbyte
V VictorF skrev:
Problemet er at skruen sitter fast i den forbannede flytende pluggen fra Fischer. Kan således ikke bruke ytterligere en plugg…
Hadde sannsynligvis klippet av skruens hode og dyttet den inn i veggen om det er hulrom, deretter begynt på nytt. Med en annen type plugg.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
V VictorF skrev:
Dra ut med hammer går ikke eller?

Sett en plugg under skruen, dra inn en skrue i den pluggen og skru inn skruen som er i stringhyllen?

Hva skjer om du rygger skruen mener du

En klassiker er jo å banke inn noen fyrstikker i hullet...

/ATW

• Liker
Jogöwa
  • Laddar…
Hvor stort er hullet? Har for meg en blå Duomax vil ha 10 mm?

E egge80 skrev:
Hva skjer hvis du bakker skruen mener du
Da ser det ut til at halve veggen følger med

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.