Har skrudd opp en stringhylle på veggen, men et av hullene ble ikke så bra. Har brukt gipsanker fra Fischer, men klarte å dra ut et av dem, noe som resulterte i et stort hull. Testet deretter å bruke Fischers Fix & Fill, men hullet var 5mm for stort til at den perforerte hylsen kunne feste seg når jeg skrudde i skruen.
Så nå har jeg en skrue som sitter løst i et stort hull. Går det på noen måte å ordne dette, helst uten å ta ut skruen som nå sitter fast i fyllmassen? For eksempel sprøyte inn noe sparkel i hullet så skruen fester? Det er enkelgips i veggen.
Takknemlig for all slags hjelp!
Så nå har jeg en skrue som sitter løst i et stort hull. Går det på noen måte å ordne dette, helst uten å ta ut skruen som nå sitter fast i fyllmassen? For eksempel sprøyte inn noe sparkel i hullet så skruen fester? Det er enkelgips i veggen.
V VictorF skrev:Har skrudd opp en stringhylle på veggen, men et av hullene ble ikke særlig bra. Har brukt gipsanker fra Fischer, men kom til å dra ut ett av dem, noe som resulterte i et stort hull. Testet deretter å bruke Fischers Fix & Fill, men hullet var 5 mm for stort for at den perforerte hylsen skulle feste når jeg skrudde i skruen.
Således har jeg nå en skrue som sitter løst i et stort hull. Går det på noen måte å ordne dette, gjerne uten å ta ut skruen som nå sitter fast i fyllmassen. For eksempel sprøyte inn noe sparkel i hullet slik at skruen fester? Det er enkelgips i veggen.
Her får du vite alt du trenger 😉
Sist redigert:
Verktøyentusiast
· E
· 15 066 innlegg
Hvor stort er hullet? Har for meg en blå Duomax vil ha 10 mm?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Riktig skrue for å feste trykket regel i takfot?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Fästa takstege - Vad är detta för specialskruv?
Tak & Vind -
Vilken skruv ska jag använda för att fästa bärlina till denna vägg?
Altan & Uteplats -
Fästa saker i gipsvägg, för kort skruvavstånd?
Badrum -
Skrue for å feste rekkverk
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi