Hei!

Jeg trenger noen tips og råd om hvordan jeg skal gå frem for å få opp klesstangen i garderoben igjen.
Jeg klarte å rive den ned da jeg holdt i den og skulle klatre ned fra stigen fra en hylle mens jeg ryddet.

Den har altså bare løsnet fra den ene veggen og ser ut til å sitte godt igjen på den andre siden. Så jeg vil gjerne bruke det samme hullet igjen for å feste den opp igjen. Murborstøv er jo forferdelig, så jeg vil gjerne bore så lite som mulig.

Jeg har samlet noen forskjellige alternativer, men nå ble jeg usikker på hva som er beste fremgangsmåte. Den må tåle en ganske betydelig vekt, og jeg vil helst ikke få den i hodet. Så jeg ønsker litt hjelp!

Se bilder av hvordan det ser ut nedenfor samt tingene jeg har å velge mellom.

• De to små skruene er altså de som satt i tidligere, ganske korte. Så jeg tenkte å bore litt dypere hull.

• Så spørsmålet er, som fyllstoff for å reparere hullene som er litt skadet og ujevne:
  1. Skal jeg bruke Loctite Repair Putty, la herde og så bore i det med vanlig plugg og skrue.
  2. Bruke Fischer Fill & Fix med tilhørende spesialplugg + skrue.
  • Pattex No More Nails tenkte jeg eventuelt kunne brukes til slutt som ekstra styrke ved å påføre på selve veggen og klesstangfestet... eller?

Hvordan ville dere gjort det?

Takk for hjelpen!

• Klesstangens feste på veggen med to skadede skruehull og en løs sølvfarget stang ved siden av.
  • Skadet område i en vegg med to synlige hull for skruer, omgitt av slitt overflate og rester av gips eller sement.
  • Gulv med verktøy og materialer: Pattex No More Nails, Loctite Repair Putty, Fischer Fill & Fix, skruer og plugger fra Clas Ohlson.
Claes Sörmland
Støvsug ut av hullene og fyll med Fill & Fix. Det er jo ment for dette formålet og for å skru i.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.