Er det noen som har erfaring med eller tanker om å felle inn takskinnen til en skyvedør i et innertak?

Vi har lav takhøyde (2,30) i første etasje og har bygget et garderobeskap med lave Pax (201 cm) stammer og det får akkurat plass til 28 cm høye Ikea Samla bokser på toppen. Og vi vil gjerne beholde den muligheten selv etter at vi har fått opp dører til garderoben. (Og vi vil at dørene dekker også oppbevaringen over.)

Derfor vurderer vi om det er mulig og ikke altfor stor jobb å felle inn en trespors skyvedørsskinne i innertaket.

Hvis jeg har målt riktig, tror jeg skinnen kunne plasseres slik at den ligger parallelt med en bjelke, og jeg gjetter at man i så fall trenger å feste en regel på siden av den bjelken og deretter feste skinnen i den regelen. Alternativt at jeg setter kortlinger mellom regelen og neste bjelke der skinnen har festepunkter.

Jeg mistenker at dette ville kreve at jeg tar ned innertaket over garderoben og setter det opp igjen når skinnen er på plass. Men forslag til andre fremgangsmåter mottas også.

Innertaket består av sponplater med synlige skjøter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.