Skal sette opp fester for romerske ringer i en trebjelke. Hvilken type skruer anbefales for å klare riktig vekt?

Davidbagare
Hva er det for vekt de skal tåle?
med vennlig hilsen

Gungkroker har jo holdt tidligere, men er det en tjocksmock som skal henge og dingle finnes det grov franskskru.

Hvordan ser bjelken ut da? Er den frittliggende kan man jo lage en eller annen skruløs konstruksjon så slipper man skru helt.

Skal holde for et normalt tungt barn…

Tanken er å feste ifølge bildet. Trehjørneforbindelse med en understøttende bjelke merket med en rød sirkel, klar til å holde en belastning.

Om det bare går å komme til og skru fra en side så er en grov fransk eller lignende å foretrekke. Kan du komme til begge sider på regelen så er det enda mer praktisk og mye sterkere å kjøre en gjennomgående bolt med mutter og skive.

Finnes det ingen type bjelkesko som har feste for noe med skrue og mutter da? Da kan man jo bare skyve opp den og skru siden med flere mindre skruer og så feste valgfritt feste nedover i skoen.

• Liker
UffePlåtis
  • Laddar…
Davidbagare
Gud hvor avansert alle skal gjøre det. For et barn vil det holde med to vanlige grove kroker.
Vil du være på den supersikre siden så kjøp kroker som er festet på en plate som du kan dra fire skruer i. Lik denne:

• Metallkrok festet på en firkantet plate med fire skruehull, egnet for sikker montering.
  • Liker
Peternow og 1 annen
  • Laddar…
For å tydeliggjøre så har jeg allerede tiltenkte fester med 2 eller 4 (husker ikke akkurat nå) skruehull i hver.

Davidbagare
D da20 skrev:
For å presisere så har jeg allerede beregnede fester med 2 eller 4 (husker ikke akkurat nå) skruehull i hver.
Da så. Tvil du på at de skal holde? Legg opp et bilde så kan du få svar. :)

• Liker
Månskensbyggare
  • Laddar…
Davidbagare
D da20 skrev:
For å tydeliggjøre så har jeg allerede tilsvarende fester med 2 eller 4 (husker ikke akkurat nå) skruehull i hver.
Du lurte kanskje mer på hvilken type skrue du skal feste platen med da? Ta så grove treskruer du kan finne som går gjennom hullene i platen. 50mm og oppover i lengden.

Davidbagare Davidbagare skrev:
Du kanskje mer undret på hva slags type skrue du skal feste platen med da? Ta så grove treskrue du kan finne som kommer gjennom hullene i platen. 50mm og oppover i lengden.
Ja, akkurat det jeg lurte på. :) Takk!

• Liker
lenne456 og 2 andre
  • Laddar…
Jeg bruker bryggring i svillene i taket på garasjen min. Funker prima!

• Bryggring i metall forankret med skrue, brukt i garasjeloft.
  • Liker
Pudweiler og 2 andre
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Gud så avansert alle skal gjøre det. For et barn vil det holde med to vanlige grove kroker.
Vil du være på den supersikre siden så kjøp kroker som er festet på en plate som du kan dra fire skruer i. Lik denne:
Ikke helt åpenbart bra da regelen ter seg smal og man ikke gjerne vil skru for nær sidene. Axhans klassiske skruv føles bedre. Eller som sagt bare et spikbånd rundt.

En trapeskrok brukte vi til vår huske, satt i en 45x120 regel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.