Jeg har på to steder fått rådet om å bruke montasjeskrue 4.2x13 mm med borrespiss for å feste sammen stålprofiler. Jeg er dog skeptisk til dette, for den skruen bygger så mye at gipsplatene ofte knekker når man skrur i en gipsskrue i nærheten av et slikt feste.
En måte kan være å med farge eller annen måte markere på platen hvor skruene er, og deretter ta ut litt av platen på disse stedene, men det blir jo en uendelig mengde merarbeid. Det må finnes en bedre måte eller en bedre skrue. Hvordan gjør man?
En måte kan være å med farge eller annen måte markere på platen hvor skruene er, og deretter ta ut litt av platen på disse stedene, men det blir jo en uendelig mengde merarbeid. Det må finnes en bedre måte eller en bedre skrue. Hvordan gjør man?
Det finnes spesielle tenger for dette.. Man presser et lite hull gjennom begge samtidig med en tang, og det gjør at flensene viker innover. På den måten sitter de fast i hverandre uten at det bygger noe utover... Hør med ditt lokale utleiefirma om en sånn tang.. (Husker ikke navnet på dem).
Ellers trenger du ikke være bekymret for å bruke de montasjeskruene.. de bygger så lite utover.
Ellers trenger du ikke være bekymret for å bruke de montasjeskruene.. de bygger så lite utover.
Det hørtes interessant ut det der med tangen. Er det noen andre som også kjenner til dette og kan fortelle mer?
Jeg er meget bekymret over montasjeskruen, for jeg har knekt flere gipsplater bare på grunn av den. Med mindre du kjenner til en skrue som bygger mindre enn den jeg kjøpte på Beijer. Er denne kanskje flatere? I så fall har de jo lurt meg.
Jeg er meget bekymret over montasjeskruen, for jeg har knekt flere gipsplater bare på grunn av den. Med mindre du kjenner til en skrue som bygger mindre enn den jeg kjøpte på Beijer. Er denne kanskje flatere? I så fall har de jo lurt meg.
Den jeg har jobbet med så litt annerledes ut, lengre skaft og rettere hode,,, Men den hadde ingen utveksling,, virker som at denne har det, vet ikke om Beijer har den, sjekket deres hjemmeside, men det beste er om du går inn til dem direkte, de kan sikkert bestille hjem, beijer selger jo Gyproc også..
Ingen som kjenner seg igjen i problemet at platen knekker når man skrur i en gipsskrue nær en stenderskjøt med en montasjeskrue?
Noen som vet om denne montasjeskruen med skarp spiss bygger mindre enn denne med borrespiss?
Noen som vet om denne montasjeskruen med skarp spiss bygger mindre enn denne med borrespiss?
Medlem
· Jämtland
· 33 innlegg
Om man skrur et stykke fra montasjeskruen så pleier det å gå fint!ulsaulsa skrev:
Her fantes for 595:-
http://www.ahlsell.se/upload/Byggtips_3-06.pdf Nesten halvveis ned
Men du får kanskje ikke handle der som privatperson....
Oi det var visst et gammelt tilbud
http://www.ahlsell.se/upload/Byggtips_3-06.pdf Nesten halvveis ned
Men du får kanskje ikke handle der som privatperson....
Oi det var visst et gammelt tilbud
Sist redigert:
Tang er det beste. Er du litt handy kan du slipe til en egen av en gammel polygrip eller lignende. Fram med vinkelslipen og en drill...slipe til en "nål" i den øvre kjeften og borre et noe større hull i den nedre kjeften.
tangen finnes på ahlsell.. så bra som helst
du kan trygt bruke 13 mm montasjeskrue, de synker inn såpass i gipsen. dette vil du ikke engang merke.
at vi snekkere bruker tangen skyldes akkorden vi har. går 4 ganger raskere minst.
mvh
snekker estwing
du kan trygt bruke 13 mm montasjeskrue, de synker inn såpass i gipsen. dette vil du ikke engang merke.
at vi snekkere bruker tangen skyldes akkorden vi har. går 4 ganger raskere minst.
mvh
snekker estwing