Hei!
Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt flere ganger, men finner ikke en skikkelig god løsning.
Hvordan kan jeg få bort den avbrutte skruen ifølge bildet?

• En treport med en metalldel som har en ødelagt skrue fast i treet.
H
Borr ut den med en metallbor. Lim deretter en treplugg eventuelt bor et større hull som passer trepluggen og så kan du feste en ny skrue.

H halj skrev:
Borr ut den med en metallborr. Lim deretter på en treplugg, eventuelt borr et større hull som passer trepluggen, og så kan du feste en ny skrue.
Det har jeg prøvd, men ikke lyktes. Boren "glir" i alle retninger. Stoppet deretter for å ikke ødelegge stolpen. Hvor stor bor skal man bruke? Samme diameter som skruen, større eller mindre?

M Mokhalad skrev:
Det har jeg prøvd men ikke lykkes. Boren "glir" i alle retninger. Sluttet så for ikke å ødelegge stolpen. Hvor stor bor skal man bruke? Samme diameter som skruen, større eller mindre?
Tror det finnes "små" hullbor/sager hvor du borer/sager rundt den brukne skruen til den løsner eller du kan pirke den ut... og deretter plugge med en treplugg.

/ATW

A ArneTW skrev:
Tror det finns "små" hullbor der du borer rundt din avbrutte skrue til den løsner eller du kan pirke den ut... og deretter plugge med en treplugg.

/ATW
Ok, jeg får nok gjøre et nytt forsøk.
Takk for alle svar.

Mazen Mazen skrev:
Prøv med en pluggborr, du bør da kunne få tak i skruen med en smal tang om den sitter for dypt.
[lenke]
Det der var en god idé!
Takk for tipset!

A ArneTW skrev:
[lenke]

Burde funke...

/ATW
Akkurat, det der må funke!
Takk for tipset!

Bor et nytt hull for en ny skrue i stedet

• Liker
FIlipSvensson1 og 1 annen
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Borr et nytt hull for en ny skrue i stedet
Vil helst ikke endre plasseringen på låsen

Nei det kan vel sitte som det gjør. Bare bor et nytt hull.

• Liker
Mokhalad og 1 annen
  • Laddar…
Ta en bor som er 0,5 større enn hullet i beslaget, bor slik at toppen av skruen blir jevn og får en liten forsenking av den store boren.
Nå kan du bore ut med bor som er likt som skruen.
Så i med lim og bank inn en bit som du har tæljet til, skjær av pinnen og skru tilbake en ny skrue.

• Liker
Mokhalad
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Nei det kan vel sitte som det gjør. Bare bor et nytt hull.
Du mener å bore i selve låsen for en ny skrue? Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Smart. Takk!

L Lutte skrev:
Ta en borr som er 0,5 større enn hullet i beslaget, bor sånn at toppen av skruen blir jevn og får en liten forsenkning av den store borren.
Nå kan du borre ut den med bor som er lik som skruen.
Så i med lim og bank inn en bit som du har skåret til, skjær av pinnen og skru tilbake en ny skrue.
Så kan man også gjøre! Takk!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.