B
Hei!!

Holder på å rive litt vegger, jeg har fått en uttalelse fra en takstmann at veggene ikke er bærende og takstolene er selvbærende men jeg fant en 90x45 stender og blir litt nervøs. Er det noen som kan komme med en uttalelse?

• Bygningstegning med markerte oransje linjer som indikerer hvor vegger skal rives i relasjon til et renoveringsprosjekt.
  • Et loft med trebjelker, en liten vogn med hvite hjul, og diverse esker og gjenstander stablet mellom bjelkene.
  • Bygningsmaterialer og trestendere stablet i et loftsrom, med isolasjonsmaterialer og en kabel på gulvet. Sollys faller på treverket.
  • Veggåpning med synlige trestendere og gipstavler, delvis revet.
Seksjons tegning?

B
K Kane skrev:
Seksjons tegning?
Det eneste jeg har

• Byggtegning viser en etasjeplan med tverrsnitt og detaljer for våtenhet, inkludert mål og konstruksjonselementer. Skala 1:100.
Knapt bærende.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
B
K Kane skrev:
Knapt bærende.
Ok! Takk

Hvordan tolker man den snitt-tegningen? Kan man ut fra dette vite om ytterveggene er bærende i andre etasje? (Og ytterveggene + en vegg i midten i første etasje)?

R Röksvamp skrev:
Hvordan tolker man den seksjons-tegningen? Kan man utifra dette vite om ytterveggene er bærende på ovenpå? (Og ytterveggene + en vegg i midten i underetasjen)?
Ytterveggene og kjernemuren i kjelleren.

• Liker
Röksvamp
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.