Hei,

Akkurat nå holder jeg på å bygge en vegg. Jeg har en regel 45x70 som skal festes i en gipsvegg.
Jeg har testet nå 2 forskjellige gipsplugger og ekspander. Forskjellige lengder på skruene, men ingenting fungerer. Man kan liksom bare dra ut regelen med letthet. Altså, pluggen har ikke ekspandert, og dessuten "snurrer" skruen bare når man skrur inn til maks.
Hva gjør jeg feil?
Andre tips på å få opp regelen på gipsveggen?

Hva har du brukt? Molly?

Har du strammet til ekspanderen før du monterer regelen?

Stefan N Stefan N skrev:
Hva har du brukt? Molly?
disse har jeg forsøkt med

• Skruer og plugger ligger ved siden av en målebånd på et bord, fra et byggeprosjekt.
Violina Violina skrev:
Har du strammet til expanderen før du monterer regelen?
Nei. Hva mener du med at jeg skal "stramme til expanderen"? Skal den ikke ekspandere når jeg vel skrur gjennom regelen + pluggen?

Du har jo for korte skruer.
Hvis jeg forstår deg riktig, så har du borret gjennom reglen og skal skru den fast mot gipsveggen.
Skruene må jo være tilstrekkelig lange. Regelens tykkelse pluss pluggens lengde. Ellers får ikke skruene tak i bakre del av pluggen og kan "bøye sammen" ekspanderen.

GoC GoC skrev:
Du har jo for korte skruer. Om jeg forstår deg riktig så har du boret gjennom lekten og skal skru den fast mot gipsveggen. Skruene må være tilstrekkelig lange. Lektes tykkelse pluss pluggens lengde. Ellers får ikke skruen tak i bakdelen av pluggen og kan "vike sammen" ekspanderen
ok! Men testet denne hvite og den lengste skruen, men gikk likevel ikke. Vet du hvorfor?

• Skruer og dybel ligger ved siden av en linjal, med den lengste skruen vist ved siden av en hvit dybel.
Har du enkel eller dobbelt gips på veggen?

Centano Centano skrev:
Har du enkel eller dobbelt gips på veggen?
enkel

der finnes vel noe å feste i oppe ved taket og nede ved gulvet ?, rett regel og monteringslim på midten og skru oppe og nede

• Liker
mattoys
  • Laddar…
Har satt en regel i taket allerede, og skal sette i gulvet. Du mener at jeg kun skal lime fast regel i veggen + montere fast i tak og gulv regel? Holder det?

T tergo skrev:
der finnes vel noe å feste i oppe ved taket og nede ved gulvet?, rett spikerslag og monteringslim på midten og skrue oppe og nede
Har satt en spikerslag i taket allerede, og skal sette i gulvet. Du mener at jeg kun skal lime fast spikerslag i veggen + montere fast i tak og gulvspikerslag? Er det nok?

Den hvite pluggen burde fungere med den lengre skruen. Du har kanskje boret et for stort hull i gipsen så pluggen bare roterer og ikke får feste.

Centano Centano skrev:
Den hvite pluggen burde fungere med den lengre skruen. Du har kanskje boret et for stort hull i gipsen så pluggen bare roterer og ikke får feste.
nja, det skal være 6mm. Har testet både 5mm og 6mm borr.

J jenbod91 skrev:
Har satt en regel i taket allerede, og skal sette i gulvet. Du mener at jeg kun skal lime fast regel i veggen + montere fast i tak og gulv regel? Holder det?
Ja

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.