Hei!
Jeg skal henge opp en chins/pull up-stang på en gipsvegg.
Jeg er usikker, men jeg tror det er enkelgips, 6mm.
Min uerfarne gjetning er at det ikke kommer til å holde. Det er to skruer på hver side, så totalt fire.
Har jeg rett der, eller vil det fungere fint med plugg og skruer rett i gipsen?
Hvis jeg nå har rett, så tenker jeg meg i stedet at jeg skal sette en planke mellom stenderne og så feste stanga i planken.
Da er neste problem at det er gamle 45x45-stendere i veggene her, så jeg kommer til å trenge ganske korte skruer. Vil det holde? Eller er det kjørt? Hva slags skruer skal jeg bruke?
Takk på forhånd!
Jeg skal henge opp en chins/pull up-stang på en gipsvegg.
Jeg er usikker, men jeg tror det er enkelgips, 6mm.
Min uerfarne gjetning er at det ikke kommer til å holde. Det er to skruer på hver side, så totalt fire.
Har jeg rett der, eller vil det fungere fint med plugg og skruer rett i gipsen?
Hvis jeg nå har rett, så tenker jeg meg i stedet at jeg skal sette en planke mellom stenderne og så feste stanga i planken.
Da er neste problem at det er gamle 45x45-stendere i veggene her, så jeg kommer til å trenge ganske korte skruer. Vil det holde? Eller er det kjørt? Hva slags skruer skal jeg bruke?
Takk på forhånd!
En 45 mm tykk planke kan med fordel festes på din enkelgipsede vegg med 80-90 mm lange skruer inn i stenderverket.erikhhhhhhhhhh skrev:
Om jeg nå har rett så tenker jeg meg i stedet at jeg skal sette en planke mellom stendere og så feste stangen i planken.
Da er neste problem at det er gamle 45x45-stendere i veggene her så jeg kommer til å trenge riktig korte skruer. Kommer det til å holde? Eller er det kjørt? Hva skal jeg ha for skruer?
Problem vet jeg ikke, sikkert hadde det vært bedre med en ordentlig tømmervegg eller støpt betong men nok vil en vegg av to-tom-to som er skjært på begge sider holde om du skrur en planke over minst tre regelrom og fester med et par 80-90 mm lange skruer i hver stående regelerikhhhhhhhhhh skrev:
Takk!
Eventuelt råker det være sånn at festene kan settes med akkurat samme mellomrom som stenderne.
Å feste dem riktig i stenderne burde vel gå fint også i så fall?
Å feste dem riktig i stenderne burde vel gå fint også i så fall?
Klikk her for å svare