Hei, jeg har en gang i tiden bygd igjen en åpning mellom gang og kjøkken. Nå tenker jeg å åpne opp igjen, men vil ha døråpningen forskjøvet til høyre (sett fra gangen)

Jeg vil at åpningen skal starte ca 1030 mm fra høyre (sett fra gangen)

Jeg vil at åpningen skal være ca 900 mm.

Stenderne sitter ganske tett i midten (se bilde)

Hvordan løser jeg enklest den åpningen jeg vil ha?
Jeg har godt med plass på loftet til å felle inn en avveksling.

Med tanke på det rommet jeg har til rådighet, trenger jeg kanskje ikke kalkulere på bæring, men kan ta i litt når det gjelder dimensjon.

Låglutende pappetak.
Takbjelkene henger fritt fra baksiden i kjøkkenet 4,5 m frem til denne veggen. Deretter ca 4,5 m fra den veggen til neste bærende. Åpen vegg mellom hall og kjøkken med synlige trestenderverk og kabler samt gulv under renovering. Veggen er under ombygging for ny døråpning. Veggåpning under ombygging i en bolig, med synlige stolper, isolasjon og kabler. En stige og verktøy kan ses i bakgrunnen. Loft med synlige trebjelker og isolasjon, belyst av en lommelykt. Spredte materialer og rør er synlige blant isolasjonen. Håndtegnet skisse av vegg mellom kjøkken og hall med døråpning markert. Skissen viser plassering av bjelker og tidligere døråpning. Skitse av veggstruktur med detaljer om stendere og åpning for gammel dør mellom kjøkken og hall. Vegginndeling og dimensjoner er uthevet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.