Åpnet vegg med synlige trestendere, elektriske ledninger og byggematerialer under oppussing av kjøkken og gang. Stige støtter mot veggen. Åpent veggparti med utsatt treverk, stige i forgrunnen, og elektriske kabler som kommer ut fra øvre venstre hjørne. Åpning i vegg mellom kjøkken og hall med stige, synlige trestendere og ledninger. Arbeid pågår for å lage ny døråpning. Kjellerområde med trestøtter og isolasjon, rot av byggematerialer. Победитель выбран нашей жизнью. Innvendig bilde av loftrom med trekonstruksjon, synlige bjelker og isolasjonsmateriale. Detaljer om strukturen i et hus under renovering. Isolasjon og treverk inni en vegg, med synlige rør og en rød tang liggende på gulvet. Noe rusk og rot er også til stede. Plantegning av et hus med detaljerte mål, viser vegger og åpninger, hvor en del er markert med oransje for å indikere foreslått endring. Dokument om bygge og renovering, inneholder teknisk beskrivelse av materialer og konstruksjon, med fokuserte linjer og blokker av tekst, noen områder skjult. Byggetegning av veggåpning med detaljerte mål for reglar og takbjelker, håndholdt av person. Tegningen viser profil av konstruksjon. Gulnet dokument med håndskrevne instrukser for bygging, inkludert materialespesifikasjoner som murverk, teglbalk og tre. Dokumentet er fra 1961. Byggetegning av veggåpning med detaljer om materialer og dimensjoner. Hånd holder kanten av papiret. Bygningstegning av et hus i svart-hvitt, med målestokk og detaljerte mål, synlig med vinduer og takstruktur. Bilde av en teknisk tegning som viser belastningsberegninger for huskonstruksjon, inkludert tak og bjælkelag, med materialinformasjon. Planleggingsblad med målinger og vektestimater for bygging over dør- og vindusrammer, inkludert detaljer om tak, vegg, og armering. Manuskript med tekniske beregninger for renovasjon av hus, inkludert dimensjoner og lastberegninger for bjelkelag og veggstruktur. Håndskrevet skisse med beregninger for avstivning av bjelker i forbindelse med renovering av kjøkken og gang, inkludert mål og belastninger. Håndskrevet byggteknisk skisse med beregninger og målinger for en vegg eller åpning. Hei!

Da vi kjøpte vårt hus i 2016, bygde jeg igjen en åpning mellom kjøkken og hall.

Nå har vi tenkt å åpne opp igjen i forbindelse med en større renovering av kjøkken og hall.

Jeg trenger da veksel av 2 stolper for å kunne flytte åpningen.

1 av disse stolpene går fra syll opp til et hammarband som ligger under takstolene.
1 stolpe går fra en eksisterende "avveksling" ovenfor nåværende åpning opp til hammarband.

1 av disse stolpene bærer også opp 1 innertakbjelke til kjøkkenet og 1 til hallen.

Hvordan bør jeg gå fram for å kunne få den åpningen jeg vil?
Hvordan ville dere gått fram?
Slik det er oppsaget i gipsen på bildet er ca. hvor stort hullet er tenkt å være.

Legger ved tegning og bilder.

663501-1ceb4eb32dc9942360a0ae886d72f684.jpg

Som du kan se på bildet ovenfor, er det en bærende vegg (bjelkene kobler på den), så du kan ikke endre den uten en konstruksjon og tillatelse.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.