Hei!
Skisserer hvordan jeg skal bygge opp en innervegg under min limtredrager så smidig som mulig, dvs. beholde/bygge inn drageren i den nye veggen.
Drageren er 90 bred. Problemet er at om jeg kler inn den med gips på siden som mannen står på (se lenket filmsnutt) http://screencast.com/t/ZDdmMTJk så vil veggen ligge 13 mm ut, sammenlignet med eksisterende vegg. Drageren ligger altså i linje med eksisterende vegg. Hvordan kan man løse dette?
Har i lenket film skissert en løsning med 70 regel og gips opp til drageren på den ene siden. Kanskje kan man skjule skjøten mellom vegg og drager med en slags list? På den andre siden drar jeg gipsen opp til taket.
Er glad amatør så kanskje det er noen som har en annen løsning?
mvh
Niclas
Skisserer hvordan jeg skal bygge opp en innervegg under min limtredrager så smidig som mulig, dvs. beholde/bygge inn drageren i den nye veggen.
Drageren er 90 bred. Problemet er at om jeg kler inn den med gips på siden som mannen står på (se lenket filmsnutt) http://screencast.com/t/ZDdmMTJk så vil veggen ligge 13 mm ut, sammenlignet med eksisterende vegg. Drageren ligger altså i linje med eksisterende vegg. Hvordan kan man løse dette?
Har i lenket film skissert en løsning med 70 regel og gips opp til drageren på den ene siden. Kanskje kan man skjule skjøten mellom vegg og drager med en slags list? På den andre siden drar jeg gipsen opp til taket.
Er glad amatør så kanskje det er noen som har en annen løsning?
mvh
Niclas
jeg vet ikke riktig om har forstått hva du mener men alternativene burde være.
1 Regle opp (med 90mm regler)i rommet under bjelken og kle hele veggen med gips.
2. Regle opp i rommet med 90 - 13 - 13 = 67mm regler og gipse bare det rommet. Sånn at gipsen blir nedfelt under bjelken, så sparkler du.
Alt 1 er best.
1 Regle opp (med 90mm regler)i rommet under bjelken og kle hele veggen med gips.
2. Regle opp i rommet med 90 - 13 - 13 = 67mm regler og gipse bare det rommet. Sånn at gipsen blir nedfelt under bjelken, så sparkler du.
Alt 1 er best.
Alt 1: det utenpåliggende gips vil gjøre at den nye veggen ikke ligger helt i linje med den gamle veggen (vil bygge 13 mm). Kanskje det går an å få til med en stående list som skjuler overgangen?
Alt 2: Sparkle skjøten mellom gips og bjelke mener du eller? For man kan vel ikke sparkle inn hele bjelken uten at det sprekker?? Som sagt litt novise her
Takk for synspunktene!
Alt 2: Sparkle skjøten mellom gips og bjelke mener du eller? For man kan vel ikke sparkle inn hele bjelken uten at det sprekker?? Som sagt litt novise her
Takk for synspunktene!
Bra, bare at det blir i og med at det er veggen til trappen mellom etasjene, så det blir en del "følgearbeid" for å slippe skjøten (dvs fortsette ned i trappen og også en av gangveggene nedenfor) Men helt klart en variant å ha i tankene!
Gips også den gamle veggen var hva jeg mente med alt 1. Selv gjorde jeg ifølge alt 2 når jeg gjorde det samme. Sparklet og brukte glassfiberremse der gipsen møtte masonitt. Der gipsen møtte bjelken holdt det med bare sparkel. Da malte jeg oppå sparklet.
Sett microlit-vev over bjelke og gips i henhold til alternativ 2.
/Jörgen
/Jörgen
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vad använda för att bygga upp 7 mm under skenor för glaspartier?
Fönster & Dörrar -
Hvordan bygge innervegg kjeller sokkelhus 1967
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur bygga ett innertak under plåt på oisolerad men inglasad altan
Altan & Uteplats -
Bygge innervegg under bærende bjelke?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
bygge innervegg - isolasjon under bunnsvillen?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi