Hei !

Jeg har et lite dilemma. Jeg skal dele av et rom. Ulempen er skråtak, men det løser man ganske lett uansett. Det store problemet som jeg ikke får til er at veggen også må være i litt vinkel så jeg får plass til en til dør.

Altså regle skråtak og også legge en tyyp 20-30 graders vinkel på innerveggen. Hvordan løser man det enklest?

Vet ikke om det hjelper med min verdiløse skisse, men jeg håper noen forstår hva jeg mener :D

• Skisse viser snedtak med to vertikale regler, og en skjematisk ovenfra-visning med en vinkel på innvendig vegg.
Forstår nok ikke helt hva du vil ha hjelp med? Det er vel bare å reise opp veggen? Er det vinklene du trenger hjelp med?

Din skisse hjelper dessverre ikke, da det ikke kommer fram hvor vinduer, dører og skråtak er.

Bildet av hva et skråtak er tilfører ingenting.

Er det bare skråtak? Er det plass til en vanlig dør? Hvis rommet til venstre har en del rett tak så vinkle døren 45 grader og åpne slik at den går mot vanlige høye veggen. Kanskje en skyvedør mellom rommene?

Hei!
Ja, bildet var kanskje ikke så fornuftig. Men det lille bildet oppe i høyre hjørne er toppriss hvordan innerveggen skal svinge i rommet. Taket er da skråtak, så vinkelen for innerveggen blir jo veldig vrien oppe i taket med tanke på at den ikke går tvers gjennom rommet.

Jeg har imidlertid en snekker som er på vei og skal se litt på det :)

Det er ikke særlig komplisert faktisk. Har gjort en lignende operasjon selv. Litt ungdomsskoletrigonometri så er du i mål.

Det var der skoen trykket. Men en løsning jeg tenkte er å gjøre vinklene rette i stedet. Da blir det lettere i taket :crysmile:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.