Jeg og min samboer holder på å bygge innertak i gangen med trestokker og gips, nå vet vi ikke helt hvordan vi skal bygge inn ventilasjonsrørene. De går langs den ene veggen og en tvers over taket. Er det 45 stokker og vinkeljern som gjelder, eller finnes det andre smidige måter å gjøre det på. Noen som er kyndige og kan gi råd? Ventilasjonsrør og trestativ i et uferdig tak, viser rør langs veggen med trestøtter rundt. Innertak med synlige trestendere og metallventilasjonsrør lagt langs veggen og over taket i en hall.

E Elliwa skrev:
Jeg og min samboer holder på å bygge innertak i gangen med treregg og gips, nå vet vi ikke helt hvordan vi skal bygge inn ventilasjonsrørene. De går langs den ene veggen og en tvers over taket. Er det 45-regler og vinkeljern som gjelder, eller finnes det andre smidige måter å gjøre det på. Noen som er kyndige og kan gi råd? [bilde] [bilde]
Bruk metallvinkler 50*50. Dropp treregg
https://www.lindab.se/produkter/byg...reglar/klp/?sort=popularity&display=16&page=1

I Installation skrev:
Bruk plåtvinklar 50*50. Skipp trelekter
[lenke]
Okei men er det bare vinklene man trenger? Hva skal man sette der de begge gipsplatene møter hverandre?

Slik anbefaler Gyproc at man skal gjøre med vinkelprofilene. Gyproc installasjonsmanual side med tekst om ventilasjon og hulltakning, inkludert tegning av vinklet profil som bruker vinkelprofiler for styrking.

E Elliwa skrev:
Ok, men er det bare vinklene man trenger? Hva skal man sette der de begge gipsskivorna møter hverandre?
Gjør som Matti beskrev. Har du et lag gips i taket skrur du vinkelen i glesen med leppen ut. Har du 2 lag gips i taket setter du vinkelen mellom disse 2.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.