Hei, trenger litt råd om å stenge denne døråpningen.

Huset er fra 40-tallet, og murede innervegger med lecablokker/slaggblokker
Veggen er 95mm~

Bør jeg mure og pusse eller er det rimelig å lage en ramme og bruke kryssfiner, gips?

Takk på forhånd

• Døråpning med treverk og murpuss synlig på siden, del av diskusjon rundt lukking av åpningen i et hus fra 40-tallet.
T
Det burde funke med trelekter og så gips på det før du sparkler opp skjøten med remser. Om du vil ha det litt stabilere så sett OSB+gips.
Fest lektene med riktig lange skruer og plugger inn i veggen. For å få det så glatt som mulig, mål nøyaktig tykkelse på veggen og sag til lekten slik at plate-materialet på hver side får "plass" og flukter med veggen.

• Liker
Helgemås og 1 annen
  • Laddar…
Claes Sörmland
De fleste synes nok at muring er vanskelig og skittent, og at gipsplater er raskt og lett. Det er et argument for gipsplater. Men muring med leca går også bra. Alt som trengs er et antall blokker, mørtel og noen armeringsjern. Og pussmørtel selvfølgelig. Riv all tre og mur, bor for armeringsjernene i dørkarmens murverk.

Jeg ville murt fordi jeg liker det. Men forstår at ikke alle deler den smaken.

T Testarn skrev:
Det burde funke med trestendere og så gips på det før du sparkler opp skjøten med remser. Hvis du vil ha det litt mer stabilt, sett OSB+gips.
Fest stendene med riktig lange skruer og plugg inn i veggen. For å få det så jevnt som mulig, mål nøyaktig tykkelse på veggen og sag til stenderen slik at plate-materialet på hver side får "plass" og flukter med veggen.
45x45, osb 10-12mm og så gips?

T
Type så.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.