Hei,
Er i planleggingsfasen for å bygge en garderobvegg ved hjelp av Ikeas skyvedører Hasvik og medfølgende skinner. Det er prisen som er den drivende faktoren - hvis man nå sammenligner med for eksempel Elfa.

Hasviks skinner er 2 meter lange og min vegg er 3,6 meter.
Det innebærer at jeg trenger å kappe skinnene i den ene enden og at dørene er overlappende noen cm når veggen er lukket.
Noen som har gjort dette og kan fortelle hvordan overgangen mellom de to skinnene ble?

Jeg har kikket litt på produktbeskrivelsen og det ser ut som at skinnene har en stopp i endene på begge ytterkantene. Hvis disse stoppene kappes bort innebærer det at dørene kan trekkes hele veien mellom veggene.. Blir man gal av at dørene kan dras hele veien, og bør man beholde stoppene i midten? Hvordan er det på Elfagarderobene?

Steg 2 er å tapetsere dørene, og jeg funderer på om man kan ha en form for håndtak som ikke tar i de andre dørene.

Har lest noen tråder her i forumet, men sett få bilder av hvordan det ser ut når det er ferdig. Vis gjerne noen bilder :)

• Diagram over IKEA Hasvik-skyvedørsskinner montert på en garderobevegg, med detaljer om justering og kutting av skinnene for tilpasning.
Hvordan gikk dette prosjektet?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.