5.702 lest ·
17 svar
6k lest
17 svar
Bygge et stabilt rekkverk til en barneseng
Hei!
Skal bygge en lignende seng som på bildet til min datter. Men har en fundering på hvordan man skal gjøre rekkverket tilstrekkelig stabilt for å tåle en 4-åring. Rekkverket på bildet ser veldig nett ut, men spørsmålet er om det går an å få det stabilt. Hvordan ville dere konstruert det for å få det så stabilt som mulig?
Skal bygge en lignende seng som på bildet til min datter. Men har en fundering på hvordan man skal gjøre rekkverket tilstrekkelig stabilt for å tåle en 4-åring. Rekkverket på bildet ser veldig nett ut, men spørsmålet er om det går an å få det stabilt. Hvordan ville dere konstruert det for å få det så stabilt som mulig?
En 4-åring? Da bør det være et gjerde som er nok 1 meter høyt, de klatrer lett over. Jeg synes du skal glemme det med gjerdet og senke sengen, så den er ca. 20 cm over gulvet. Med et gjerde som vises på bildet blir fallhøyden nær 1 meter og ikke bra. Det som vises er for maks en halvt års gammel- da er det hevet med diverse under madrassen for å komme lettere til barnet.J JF. skrev:
Kanskje misforstår jeg tanken din (og bildet) og det er lavere på den sengen du har, men unger kan klatre.
Visst kan det skje ulykker, men hun er ikke typen som klatrer. Men jeg forstår poenget ditt.J jonaserik skrev:En 4-åring? da blir det å få et gjerde som er minst 1 meter høyt, de klatrer lett over. Synes du skal glemme det med gjerde og senke sengen, så den er ca. 20 cm over gulvet. Med et gjerde som ses på bildet, blir fallhøyden nær 1 meter og ikke bra. Det som vises er for maks et halvt år gammelt barn - deretter er det hevet med diverse under madrassen for å nå barnet lett.
Kanskje misforstår jeg tanken din (og bildet) og det er lavere på den sengen du har, men unger kan klatre.