Hei,
Amatørens aften nærmer seg hos meg, og som vanlig støter jeg på patrulje.
Det skal opp tre fester for en rullegardin.
Jeg boret et hull ifølge bildet i betongveggen, men like forbanna treffer jeg en jernbjelke alternativt en stein, men borhammeren klarer i alle fall ikke å gå lenger.
Spørsmålet er da, hvordan skal jeg sikte for å unngå lignende, horisontalt eller vertikalt?
Takknemlig for svar.
Amatørens aften nærmer seg hos meg, og som vanlig støter jeg på patrulje.
Det skal opp tre fester for en rullegardin.
Jeg boret et hull ifølge bildet i betongveggen, men like forbanna treffer jeg en jernbjelke alternativt en stein, men borhammeren klarer i alle fall ikke å gå lenger.
Spørsmålet er da, hvordan skal jeg sikte for å unngå lignende, horisontalt eller vertikalt?
Takknemlig for svar.
Tester jeg med en skrue, så kan jeg ikke si om det høres metallisk ut eller om det bare er stein.K Klass0n skrev:
Ikke så mye å stille inn på maskinen, det er med eller uten hammerfunksjon og det er SDS. Det er noe den treffer dog da den blir svinvarm.
Høres merkelig ut.
Jeg har en mecc tools borhammer fra jula (billig skrap jeg vet) men den borer jeg 18mm hull med i naturstein og fjell. Ikke fort men det går.
Når derimot et borr er på vei til å gi opp kan det bli litt slik at det stopper opp og så blir det bare varmt.
Så neste steg er om du har et annet betongborr å prøve med?
Jeg har en mecc tools borhammer fra jula (billig skrap jeg vet) men den borer jeg 18mm hull med i naturstein og fjell. Ikke fort men det går.
Når derimot et borr er på vei til å gi opp kan det bli litt slik at det stopper opp og så blir det bare varmt.
Så neste steg er om du har et annet betongborr å prøve med?
Tok et nytt bor men det blir samme, blir varm med en gang.K Klass0n skrev:Låter merkelig.
Jeg har en mecc tools borhammer fra jula (billig skrot jeg vet) men den borer jeg 18mm hull med i naturstein og fjell. Ikke fort men det går.
Når dog et bor er på vei til å gi opp kan det bli litt sånn at det stopper opp og så blir det bare varmt.
Så neste steg er om du har et annet betongbor å prøve med?
Ingen monstermaskin på noen måte
Får nok teste ved siden av først. Det er det jeg funderer på er om det nå er jern, går de vertikalt eller horisontalt?Minnie Mesola skrev:
Dessverre for dine gardiners skyld er min gjetning at ev. armering må gå horisontalt der.S Screed skrev: