Har åpnet opp litt mellom stue og spisestue, og mellom disse går det en "innramming". Hele stuen er en tilbygg som ble gjort cirka 2004. Åpnet opp gipsen for å se hva som fantes i bjelken, og det ser ut til å være to forskjellige treverk, ville tippe på en nyere stolpe og en gammel vegg. Lurer på om disse er bærende eller hva funksjonen er.
Planløsningen for den veggen jeg holder på med. Stuen er som sagt et tilbygg.
Bilder på stolpen, den er cirka 70x70 mm.
Ytterligere et bilde av avskillelse mellom kjøkken og stue.
Takk for svar!
Planløsningen for den veggen jeg holder på med. Stuen er som sagt et tilbygg.
Bilder på stolpen, den er cirka 70x70 mm.
Ytterligere et bilde av avskillelse mellom kjøkken og stue.
Takk for svar!
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 221 innlegg
Om det er et påbygg så er dette trolig en bærende stolpe for bjelken som man ser i innertaket, og som da trolig takstolene hviler på?Henric Nordin skrev:
Har åpnet opp litt mellom stue og spisestue, og mellom disse går det en "innramming". Hele stuen er et påbygg som ble gjort typ 2004. Åpnet opp gipsen for å se hva som fantes i bjelken, og det ser ut til å være to forskjellige virke, ville tippe på en nyere stolpe og en gammel vegg. Vurderer om disse er bærende eller hva funksjonen er.
De planritningen for den veggen jeg styrer med. Stuen er som sagt et påbygg.
Bilder av stolpen, den er cirka 70x70 mm.
Ytterligere et bilde av skillet mellom kjøkken og stue.
Takk for svar!
Takk for svar! Finnes det noen grunn til hvorfor man velger å stille den "fritt" og ikke integrere den i veggen? Finnes det noen byggepraksis som sier at dette er den beste måten?klaskarlsson skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Konstruksjonshjelp... Forsterkning av leca-vegg ved opplag av limtrebjelke?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Dimensionera balk vid rivning av vägg i lättbetong
Planlösningar -
Dimensjonering limtrebjelke ved utskifting av bærende vegg
Sette avvekslingsbjelke i spenn mot yttervegg ved riving av skorsteinens brannmur
Dimensjonering av I-bjelke ved fjerning av bærevegg
Bygningsfysikk