Dette er min favorittskrue når det kreves presisjon med lister og annet. Ca 3mm smal. Borrspiss. Lite hode. Og torx. Og den fantes i forskjellige lengder. En utrolig praktisk skrue. Dessuten ble den solgt i løsvekt.
Men nå ser det ut som Bauhaus har byttet leverandør av skruer. Ingen steder finner jeg en gang lignende skruer. Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan finne slike skruer? Eller lignende?
Det er jo også et tilgjengelighetsspørsmål. Det går nok an å finne skruer å bestille på nettet. Men det er leveringstider og frakt og elendighet. Jeg savner virkelig Bauhaus-tilbudet der man bare kunne kjøpe denne skruen i løsvekt i lengder på hver 5. mm. Mye synd at de sluttet med dette.
Skal man bare ha noen få skruer kan man vel like gjerne forbore?
Er det all løsvekt som er borte eller bare deler av sortimentet?
Visst kan man forbore. Men det er ikke der skoen trykker. Om man f.eks. skal skru allmogelister (noen ganger må man jo klemme dem litt ekstra) og sette skruen midt i folden så vil man ha skrue med liten diameter. Både gjenge og hode. Fremfor alt hode. Det samme når man må sette en skrue veldig nær en kant. Da vil man jo ikke ha et hode som går utenfor kanten, eller moser ut treet.
Det gamle sortimentet av Bauhaus løsvekt har blitt byttet ut mot et nytt sortiment som delvis overlapper med det gamle. Men skruen i mitt første innlegg ser ikke ut til å være tilgjengelig lenger.