Hallo alle sammen, trenger å vite om denne veggen påvirker bæringen i huset. Huset er fra 1959, bygd med 50mm plankvegg i hele huset.

Trenger å vite hvordan en riving av vegg som går i samme retning som bjelkelaget påvirker bæringen.

Rød skal rives & grønn er den nye veggen til det nye rommet.

• Plantegning av hus fra 1959, viser romstørrelser i kvadratmeter. En rød vegg indikerer riving, mens en grønn vegg markerer ny konstruksjon.
Det pleier å være de veggene som er tegnet tykke som er bærende, men hvem vet om tegningen er korrekt utført? Om alt er plankvegg kan jeg ikke forestille meg at det skulle påvirke bæringen å rive rød vegg.

Kule små rom på 0,48 og 0,91 m2...

F fb35523 skrev:
Det pleier å være de vegger som er tegnet tykke som er bærende, men hvem vet om tegningen er korrekt utført? Om alt er plankvegg kan jeg ikke forestille meg at det skulle påvirke bæreevnen å rive rød vegg.

Kule små rom på 0,48 og 0,91 m2...
det var en Innebygd garderobe langs moderveggen i det rommet. Den er fjernet

takk for Info ang, rød vegg

Man kan mistenke at det ikke skal være noe pronlem med å rive den røde vähhen, men for å være sikker trenger man vite mer. Er det et én-etasjes hus? Hvordan er ytterveggene bygget? Vis gjerne en sektionsritning. Hus med plankstommar kan være litt lumske.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.