Gulvleggeren skal legge eps-betong og flyte allerede dagen etter. Er ikke det litt tidlig?

Rejäl skrev:
Nei det blir bra så!

[lenke]
EPS-cement ja. Men dette er EPS-betong.

Betong er sement blandet med diverse annet. Spontant burde det være best å legge det vått i vått.

A
M Mjärn skrev:
EPS-cement ja. Men detta är EPS-betong.
Ja det blir betong så fort du har blandet det og det har tørket!
Les på lenken jeg sendte til deg, allerede etter 12 timer kan man flyte overflaten!

Også Finja skriver etter 12 timer og se deres produkt heter betong😉
https://media.hornbach.se/hb/ownersmanual/as.46942009.pdf

• Liker
Mjärn
  • Laddar…
A
Har du tilgang til avfukter så er det å foretrekke for det blir en del fukt fra EPSen og flytsparklingen, ikke et must men en fordel å slippe alt det fukt i boligen.

Rejäl skrev:
Har du tilgang til luftavfukter så er det å foretrekke, for det blir en del fukt fra EPSen og flytesparklingen, ikke et must men en fordel å slippe all den fukten i boligen..
Hva mener du? I begynnelsen eller?

A
M Mjärn skrev:
Hva mener du? I begynnelsen eller?
Så snart EPSen er lagt begynner uttørkingen og den tørker fort slik som flytsparkelmassen...

Rejäl skrev:
Så fort EPSen er lagt så begynner uttørkingen og den tørker fort akkurat som flytsparkelen..
Men hvorfor skal jeg ha avfukter?

A
M Mjärn skrev:
Men hvorfor skal jeg ha avfukter?
Fordi det kommer til å bli skikkelig fuktig..

Rejäl skrev:
Fordi det kommer til å bli skikkelig fuktig..
Spiller det noen rolle?

Blir skikkelig med fukt, avhenger selvsagt av overflaten som skal støpes og sparkles, men vi kjørte vår mekaniske ventilasjon på fullt, har fire avtrekksventiler, men det rant bokstavelig talt vann fra vinduene på grunn av all fukt. Selv om vi støpte 40 sekker eps og 3 tonn flytsparkel tørrvekt på to dager i kjelleren. Så ble det mye "vann" som skulle håndteres. Tok nok 4-5 dager før fuktigheten gikk ned.

A
M Mjärn skrev:
Spiller det noen rolle?
Vet du hva jeg prøver å hjelpe deg du har bare stilt spørsmål ved alt på en kort måte så gjør som du selv vil få du virker å vite hvordan man skal gjøre det!😉

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Z zlay3r skrev:
Det blir skikkelig med fukt, avhenger selvfølgelig av overflaten som skal støpes og sparkles, men vi kjørte vår mekaniske ventilasjon på fullt, har fire avtrekksventiler, men det rant for alvor vann fra vinduene på grunn av all fukten. Vi støpte 40 sekker EPS og 3 tonn avrettingsmasse tørrvekt på to dager i kjelleren. Så det ble mye "vann" som skulle tas hånd om. Det tok nok 4–5 dager før fukten gikk ned.
5 m2

Rejäl skrev:
Vet du vad jag prøver å hjelpe deg du har bare satt spørsmål ved alt på en kort måte så gjør som du selv vil for du virker å vite hvordan man skal gjøre det!😉
Jeg mener ikke noe vondt så ingen grunn til å ta det til seg. Jeg mener hva jeg spør. Er det viktig å avfukte? Kan det skade å ikke gjøre det? Det er det jeg mener.

Må jeg sende søte smileys for at folk ikke skal bli lei seg? Holder det ikke med å bare stille enkle korte spørsmål?

Sist redigert:
  • Liker
Gamle far
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.