706 lest ·
2 svar
706 lest
2 svar
Ankarskrue: C4 eller A2 for galvaniserte beslag nær basseng?
Skal bygge terrasse rundt et basseng og fester flere bjelker med beslag og ankerskruer. Nærmest bassenget tenkte jeg å bruke A2-skruer (har ikke funnet A4-ankerskruer på noen nærliggende byggevarehus). Men så begynte jeg å lese at det er dumt å blande rustfritt og galvanisert/varmgalvanisert.
Er det bedre at jeg bruker C4-klassifisert ankerskrue til beslagene nærmest bassenget? Den tåler ikke fukt like godt som A2, men da blander jeg ikke rustfritt og sinket. Eller burde jeg gå for A2-skruen?
Er det bedre at jeg bruker C4-klassifisert ankerskrue til beslagene nærmest bassenget? Den tåler ikke fukt like godt som A2, men da blander jeg ikke rustfritt og sinket. Eller burde jeg gå for A2-skruen?
Jeg hadde kjørt på C4. De bør klare seg lenge og vel, sannsynligvis til det er på tide å bytte trallen i alle fall, og du slipper eventuelle problemer av å blande i et vått miljø.
Dessuten er min erfaring at rustfri skrue er verre å jobbe med. De virker ofte å ha dårligere stansering/rundere kanter i selve innfatningen, slik at bitsen glir og river opp kantene.
Dessuten er min erfaring at rustfri skrue er verre å jobbe med. De virker ofte å ha dårligere stansering/rundere kanter i selve innfatningen, slik at bitsen glir og river opp kantene.
Klikk her for å svare