Hei!
Jeg holder på å kjøpe meg et nyprodusert Älvsbyhus. Er helt blåbær på hus, så jeg trenger litt hjelp/input. Overetasjen er uinnredet og jeg har fått følgende spesifikasjoner fra snekkeren for å innrede denne. Jeg har sett hans arbeid i et annet tilsvarende Älvsbyhus, så jeg er ikke så bekymret for overflatene men er mer ute etter å se at konstruksjonen (og da kanskje spesielt isolasjonen) blir ok. Villaen er av modell Höner 1.5 plan. Så mitt spørsmål er om dette ser fornuftig ut?
Hanbjelkelag 500 mm løsull isolasjon, plastfolie, 28x70 spaltepanel. inspektasjonsluke i innertaket.
Skråtak 45 mm luftspalte, oljebehandlet board (masonitt), 300 mm isolasjon, plastfolie, 28x70 spaltepanel.
Isolasjon: Isolasjonen går helt ut til takfoten, noe som betyr at kattvindene holder innetemperatur.
Støttebensvegg med trepanel og 3 stk inspektasjonsluker monteres.
Gavler reguleres og isoleres med 95+95 mm. krysslagte regler for å minimere kuldebroer, isolasjon, plastfolie, drevne vinduer gipset vegger Tapetseres med type Borosan easy up. alternativt males i ønsket farge.
Ventilasjon Avtrekk i WC/dusj, tilluft ved gavler.
VVS Varm- og kaldtvannsledning trekkes fra vaskerom til WC/dusj. WC-stol, servant med underskap, dusjstang og blandebatteri monteres.
Vegger Oppregling og gipsing av samtlige vegger. Tapetseres med type Borosan easy up. alternativt males i ønsket farge.
Tak/skråtak Tilsvarende standard som første etasje. Hvite folierte takplater 12x620x1220.
Laminatgulv 7 mm med eikemønster i soverom og allrom.
Lister og karmer Alle taklister, karmer og gulvsokkel monteres (materiale tilsvarende første etasje).
Dører Glatt alt. Allmoge 9x21. alt 8x21
Spaljé 900 mm høy vegg ved trapp, (samme utseende som trapperekket nede)
Elektrisitet Soverom: 4 stk doble jordede stikkontakter, 1 stk belysningspunkt. Allrom: 4 stk doble jordede stikkontakter, 2 stk belysningspunkter. WC: 1 stk belysningspunkt,
Varme Vannbåren varme med radiatorer, koblet til husets original varmesystem i vaskerommet.
Våtrom Gulv- og vegg våtromsbelegg inkludert. elektrisk gulvvarme.
Takk på forhånd!