Baspanel 21x120 koster 9,95 kr/m på Byggmax i Vellinge og 12,45 kr/m på Byggmax i Trelleborg. Altså 25% dyrere i Trelleborg. Disse butikkene ligger ca. 1,5 mil fra hverandre.
Noen som kan komme på en vettig grunn til denne enorme prisforskjellen?
Finnes flere eksempler på prisforskjell enn bare baspanelet.
Jeg har nok vært naiv og trodd at Byggmax holder omtrent samme priser, iallfall i to butikker som ligger så nært hverandre.

12,45 i Falun også. Er det Vellinge som har fått tak i et parti billig baspanel tro?

Byggmax i Vellinge holder på å bygge ut - kanskje derfor?

Om du ikke velger en butikk på byggmax.se så står det 9,95

Jeg har også lagt merke til at prisene på det relativt nyåpnede byggmax i Trelleborg ligger ~25% over ordinær pris og undret meg over det hele.

Byggmax er et av de selskapene som har ulike priser avhengig av hvor selve butikken er plassert, så bor du et sted hvor det er lange transportstrekninger vil det være dyrere.

Ville gjette at det er en slags soneinndeling.

Ystad ser også ut til å være i en dyrere sone.

Har dere ikke tilfeldigvis sett på prisen uten moms? Siden det skiller 25 %.

Svaret fra Byggmax var at prisene kan variere avhengig av avstand til konkurrenter. Så siden Byggmax i Trelleborg ligger vegg i vegg med Optimera er det likevel "litt" billig, så synes de å resonnere...

Sist redigert:
dibb skrev:
Har dere tilfeldigvis sett på prisen uten moms? Siden forskjellen er 25 %.
Nei, begge med moms

Jensnorrland skrev:
Byggmax er et av de selskapene som har ulike priser avhengig av hvor selve butikken er plassert, så bor du et sted hvor det er lange transportstrekninger så vil det være dyrere.

Ville gjette at det er en slags soneinndeling.
Ikke lange transportstrekninger mellom disse to butikkene. 1,5 mil, mest motorvei. Tar kanskje 15 min å kjøre.

Regner de ikke Jem og Fix som konkurrenter? Eller Woody for den del.

13th Marine skrev:
Regner de ikke Jem og Fix som konkurrenter? Eller Woody for den del.
Jem o Fix synes ikke å ha grunnplaten så kanskje derfor Byggmax Trelleborg kan ha høyere pris. Woody vet jeg ikke. Optimera har den men kaller den z-plate. Litt dyrere enn Byggmax Trelleborg men også 2 mm tykkere.

Noen som vet om dette fortsatt gjelder?

At prisene i Trelleborg er høyere enn Vellinge?
70mm regel er samme pris, og standardtrall er 50 øre dyrere i Trelleborg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.