5.967 lest ·
15 svar
6k lest
15 svar
25 % prisforskjell mellom to Byggmaxbutikker
Side 1 av 2
Baspanel 21x120 koster 9,95 kr/m på Byggmax i Vellinge og 12,45 kr/m på Byggmax i Trelleborg. Altså 25% dyrere i Trelleborg. Disse butikkene ligger ca. 1,5 mil fra hverandre.
Noen som kan komme på en vettig grunn til denne enorme prisforskjellen?
Finnes flere eksempler på prisforskjell enn bare baspanelet.
Jeg har nok vært naiv og trodd at Byggmax holder omtrent samme priser, iallfall i to butikker som ligger så nært hverandre.
Noen som kan komme på en vettig grunn til denne enorme prisforskjellen?
Finnes flere eksempler på prisforskjell enn bare baspanelet.
Jeg har nok vært naiv og trodd at Byggmax holder omtrent samme priser, iallfall i to butikker som ligger så nært hverandre.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 726 innlegg
Jeg har også lagt merke til at prisene på det relativt nyåpnede byggmax i Trelleborg ligger ~25% over ordinær pris og undret meg over det hele.
Medlem
· Västerbotten
· 306 innlegg
Byggmax er et av de selskapene som har ulike priser avhengig av hvor selve butikken er plassert, så bor du et sted hvor det er lange transportstrekninger vil det være dyrere.
Ville gjette at det er en slags soneinndeling.
Ville gjette at det er en slags soneinndeling.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 726 innlegg
Ystad ser også ut til å være i en dyrere sone.
Ikke lange transportstrekninger mellom disse to butikkene. 1,5 mil, mest motorvei. Tar kanskje 15 min å kjøre.Jensnorrland skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 726 innlegg
Regner de ikke Jem og Fix som konkurrenter? Eller Woody for den del.
Jem o Fix synes ikke å ha grunnplaten så kanskje derfor Byggmax Trelleborg kan ha høyere pris. Woody vet jeg ikke. Optimera har den men kaller den z-plate. Litt dyrere enn Byggmax Trelleborg men også 2 mm tykkere.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 726 innlegg
At prisene i Trelleborg er høyere enn Vellinge?
70mm regel er samme pris, og standardtrall er 50 øre dyrere i Trelleborg.
70mm regel er samme pris, og standardtrall er 50 øre dyrere i Trelleborg.