Byggahus.se
Ja, har inte läst någonstans om detta hus, tex pris, standard om någon har byggt osv.

Så nu undrar jag om det finns någon vänlig själ därute som vet mer än vad som står på hemsidan?

Dessutom undrar jag vad det är för standard i grundutförande på Myresjöhusen?

Någon som har väldigt färsk prisuppgift på Melodi med?

 
Hej, Mulan!

Vår säljare gav oss ett pris på Pilegården på 1 725 000 sek och sa då att Lagmansgården var ungefär 50 000 billigare. Vi har ju inte satt igång att bygga vårt hus än (det blir nog Pilegården) så vi är kanske inte rätt folk att svara på Myresjöhus´standard, men vi har i alla fall fått intrycket att det är ganska skaplig standard för pengarna (parkettgolv i alla rum, helkaklade badrum, fönsterbänkar i marmor med mera). Skulle ni dessutom välja till puts i stället för träpanel får ni nog vara beredda att lägga på 100 000-150 000sek.
Efter sommaren kommer det också att bli en prishöjning.

Glad Påsk!

Hälsningar från Kronobergs län.
 
Ja, Lagmansgården kostar 1670000 totalentreprenad. I alla fall det pris jag fått.
Men vad extra tillbehör kostar vet jag inte. Tex: takkupa...

Blir som vanligt massa tillägg för att få det någorlunda komplett :)

Så det stämmer nog det du sa. Tack!
 
Mulan skrev:
Någon som har väldigt färsk prisuppgift på Melodi med?
Vi pröjsade i grundutförande utan några förändringar/tillval 1 540 000:- i sep. i fjol.
Vet att det ligger en bit över det nu, har för mig att det låg på ganska precis 1,6 milj. nu.
:)
 
Fick faktiskt pris på 1560000 med ryggåstak över allt samt burspråk i kök. Men vi kommer nog inte välja det huset...blir för litet i höjden & ytan, kommer försvinna bland övriga monsterbyggen på gatan.
Så nu måste man ta hänsyn till det med :)
 
Mulan skrev:
Fick faktiskt pris på 1560000 med ryggåstak över allt samt burspråk i kök. Men vi kommer nog inte välja det huset...blir för litet i höjden & ytan, kommer försvinna bland övriga monsterbyggen på gatan.
Så nu måste man ta hänsyn till det med :)
bra pris!!
vi fick samma "version" av huset för 1 585 000:-, men det skiljer sig kanske var det är i landet.
:)
 
precis...det gör det nog garanterat!

Men tydligen får man rostfritt & ekkök på köpet...så det är bra. (eller ...påköpet..de tar nog ut det annan stans :))
 
Väcker denna igen...har någon kanske lite bilder på Lagmansgården inomhus?

Meddela mig gärna...
 
Mulan skrev:
Fick faktiskt pris på 1560000 med ryggåstak över allt samt burspråk i kök. Men vi kommer nog inte välja det huset...blir för litet i höjden & ytan, kommer försvinna bland övriga monsterbyggen på gatan.
Så nu måste man ta hänsyn till det med :)
MONSTERBYGGEN!!?? :surprised:. Vet du vad folk kommer att bygga förnått redan? Har ni fått tomt nu, förrexten?
Vi jobbar på här...
 
Ja, det kommer vara 1.5 plans så 1 plans blir lite platt med just den modellen. Så nu tar vi & smäller upp 1.5 plans med. Inne på slutförhandlingen bara smådetaljer som skall skrivas in i avtalet så är det nog klart sen.

Men monsterbyggen är det inte utan normala 1.5 plans på ca 150-180m2

Vi kommer hamna bland de där nere (snåla ;) )
Inte riktigt klart men troligt att det blir där.

Har en annan tomt med men det blir för brant fall & vi är lite oroliga över en liten som precis lärt sig springa :)
Så det får styra lite med...+ grannarna är alla med småbarn i området nere så det kan vara positivt.
Så lite koll har man nog :)


 
Mulan skrev:
Vi kommer hamna bland de där nere (snåla ;) )
Inte riktigt klart men troligt att det blir där.
Var är "där nere?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.