Byggahus.se
Min sambo och jag har fått offert på ett 1-plans Talludden från Myresjöhus, totalentreprenad.

Det finns inte mycket siffror att jämföra med på nätet så jag tänkte prova här. I standardutförande ligger priset på 3,2 miljoner.

En uppgift som jag har hittat från 2014 är i standardutförande 2,8 miljoner. Är det rimligt att skillnaden är 400.000 kr även om det är två år sedan och en annan del av landet?
 
Hej, jag och min sambo kikar också på talludden och funderar på om ni har gått vidare med detta och om ni gjorde några tillval och vad slutpriset hamnade på?
 
Vad ingår i priset? Allt inkl grävning etc?
 
Hej! Vi bestämde oss för att bygga :) Det blev Talludden fast i omarbetad version. Tomten, grävning på tomt, vatten, avlopp, el, fiber etc ingår inte i det priset.
 
skubben skrev:
Hej! Vi bestämde oss för att bygga :) Det blev Talludden fast i omarbetad version. Tomten, grävning på tomt, vatten, avlopp, el, fiber etc ingår inte i det priset.
Grattis!

Vad kul! :)

Hoppas allt går bra! Vad får ni betala för vatten/avlopp?
 
Tack! Vi kommer ha eget vatten och avlopp och har budgeterat ca 200.000 för detta.
 
skubben skrev:
Tack! Vi kommer ha eget vatten och avlopp och har budgeterat ca 200.000 för detta.
Har ni räknat med några större tillval?
OSB? Alu-klädda fönster? Kamin? Spottar? Lådor i kök osv?
 
Japp, vi har valt alu-fönster, lådor i kök, större kök, större tvättstuga, bergvärme, förbereda för kamin i plattan, badkar, mycket el ute bl.a. Men vi har också valt bort; ryggåstaket, liggande panel, kommer inte ha spottar (kankse i badrum).
 
skubben skrev:
Japp, vi har valt alu-fönster, lådor i kök, större kök, större tvättstuga, bergvärme, förbereda för kamin i plattan, badkar, mycket el ute bl.a. Men vi har också valt bort; ryggåstaket, liggande panel, kommer inte ha spottar (kankse i badrum).
Varför tar ni bort ryggåstaket och spottar i badrummet?
Är era tillval med i priset på 3,2 Msek eller ligger de utanför?
Ska ni inte välja braskamin direkt?
 
S skubben skrev:
Hej! Vi bestämde oss för att bygga :) Det blev Talludden fast i omarbetad version. Tomten, grävning på tomt, vatten, avlopp, el, fiber etc ingår inte i det priset.
Hej. Hur blev det? Är ni nöjda? Hur mycket fick ni betala ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.