Byggahus.se
Då var det mesta klart (kamin kvar) efter ca 4 års byggande på semester och lov! Bara ramlat ner från byggställningen en gång, skam den som ger sig. 150 m2 BYA och budget under 2 mkr, det går om man vill.
Flygbild över kustby med hus, bilar och grönska intill lugnt vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flygfoto över ett bostadsområde med hus och trädgårdar nära vatten, grönska, bilar och en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flygbild över hus, trädgårdar, bilar, en väg och en strandlinje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med matbord, katedralfönster, utsikt över sjö, naturligt ljus, hemtrevlig inredning, terrassdörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt, träbeklätt vardagsrum med stege till loft, TV, målningar och gult skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck vid hus, krukväxter, solsken, korg fallit omkull, fönster, stolar, lugnt bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähus med veranda vid vattnet, soligt, däckstolar, löv på golvet, lugn atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt hus med träfasad, stort fönster, veranda och skogsmark runtomkring under soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt trähus med stora fönster, terrass och höstlöv mot en blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett modernt svart trähus med stora fönster, altan, under en blå himmel med moln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flygfoto av ett lantligt bostadsområde nära vatten med hus, trädgårdar och parkerade bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flygbild över hus vid vattnet, grönska, bilar och en vindturbin, lugnt och fridfullt bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Tom_N och 63 till
  • Laddar…
Bra jobbat!
De där flyglarna i vinkel lär ju ha förlängt byggtiden men några hundra timmar ;) Men helt klart effektfullt nu när det är klart.
 
  • Gilla
Kronprinsen och 1 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Bra jobbat!
De där flyglarna i vinkel lär ju ha förlängt byggtiden men några hundra timmar ;) Men helt klart effektfullt nu när det är klart.
Javisst, men värt varenda timme då vi enbart hade hantverkare som reste stommen, takstolarna och fram till underlagspappen. Viktigt att få den perfekt havsutsikten med vinklarna, blev bättre än vi gissat faktiskt.
 
  • Gilla
Mikael Ströms och 5 till
  • Laddar…
Imponerande! Det måste vara en otroligt utsikt från uteplatsen!
 
  • Gilla
Kronprinsen och 2 till
  • Laddar…
Träd framför glittrande vatten, moln, del av trädäck och tak, fridfull vy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael Ströms och 7 till
  • Laddar…
Tjusigt, är det egenritat?
Finns ett hus någon kilometer härifrån som har lite lika tänk med flyglarna i vinkel ut mot sjön.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Tjusigt, är det egenritat?
Finns ett hus någon kilometer härifrån som har lite lika tänk med flyglarna i vinkel ut mot sjön.
Du gissar nog rätt, tog inspiration av det du tänker på om det är vid en sjö i Dalarna. Har ritat det mesta själv men fått hjälp med slutfinishen av en arkitekt.
 
  • Gilla
Tom_N och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du gissar nog rätt, tog inspiration av det du tänker på om det är vid en sjö i Dalarna. Har ritat det mesta själv men fått hjälp med slutfinishen av en arkitekt.
En sjö vid namn Runn?
Om jag minns rätt var det huset designat efter vikingagravar eller liknande, och nu när jag skriver detta vill jag minnas att det varit med i någon artikel här på Byggahus va?
De har tisslats en del om slutsumman för huset och ryktet sa mellan 10-15x Er kostnad för bygget, ink tomt som som gick 3-3,5Mkr om jag minns rätt.

Kul att folk spenderar slantarna och vi fortsätter handla på stans största ICA. ;)
 
fan vad snyggt bra jobbat och vilket fint läge vart är det nån stans?

är det papptalk?
 
Redigerat:
FredrikR FredrikR skrev:
En sjö vid namn Runn?
Om jag minns rätt var det huset designat efter vikingagravar eller liknande, och nu när jag skriver detta vill jag minnas att det varit med i någon artikel här på Byggahus va?
De har tisslats en del om slutsumman för huset och ryktet sa mellan 10-15x Er kostnad för bygget, ink tomt som som gick 3-3,5Mkr om jag minns rätt.

Kul att folk spenderar slantarna och vi fortsätter handla på stans största ICA. ;)
Ja, det finns med här på BH, sök på: "på platsens villkor".
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
M maria01 skrev:
fan vad snyggt bra jobbat och vilket fint läge vart är det nån stans?

är det papptalk?
Mitt i höga kusten, ja det är shingelpapp.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Mitt i höga kusten, ja det är shingelpapp.
Väldigt amerikanskt men jävligt snyggt
 
  • Gilla
Kronprinsen
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Väldigt amerikanskt men jävligt snyggt
Tack! Ja det kanske används mycket i US of A, man ser det inte så ofta i Sverige konstigt nog.
 
  • Gilla
Borsvang och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tack! Ja det kanske används mycket i US of A, man ser det inte så ofta i Sverige konstigt nog.
Det fick en dålig stämpel i Sverige med att det var biligt marknadsföring var inte den bästa men jag tror det kan bli poppis igen
 
Shingel är vanligt i västra Skåne som taktäckningsmaterial. (Den östra sidan har jag inte lika bra koll på.)
 
  • Haha
Segsate
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.