Byggahus.se
Allt golvspån är nu lagt. Känns som en milstolpe. Skåpet till vattnet är inne i väggen men det ser lite skumt ut eftersom det bara är en 45 regel och det är avsett för 95. Kommer däremot passa ganska bra mot baksidan på kökskåpet och då ser man inte rören heller :).
Imorgon är det dags att börja gipsa :)
 
  • Nyinstallerat golvspån, vatteninstallation väggskåp vid fönster, färdigt för gipsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat golvspån i ett pågående byggprojekt med synliga vägginstallationer och skydd för fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagt golvspån med markerade plattor i ett pågående renoveringsprojekt, närbild på en väggdel och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Nadiosch och 20 till
  • Laddar…
Veckan och helgen har lagts på att gipsa. Idag kom både rörläggare och snickare och hjälpte mig att byta 3 fönster och koppla in elementet jag fick i garaget. Så väldigt effektiv helg :)

Renoveringsrum med nygipsade väggar, en stapel gipsskivor, verktyg och byggutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipsväggar i en ombyggnadsfas i ett rum med utsågade hål för eluttag, liggande gipsskivor och arbetsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med nyinstallerade gipsväggar, utsatta fönster och byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med gipsväggar, nyligen installerade fönster och element, samt byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödtegelhus på kvällen med tända lampor och nyligen installerade fönster, säckar med byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage med nymonterat element och gipsskivor på vägg, verktyg och en grön dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RolfoHelena och 19 till
  • Laddar…
P
Vad är det för ljusslinga du kör med? Ser effektiv ut
 
P Posselosse skrev:
Vad är det för ljusslinga du kör med? Ser effektiv ut
Ehm vet inte. Har lånat den :)
 
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ehm vet inte. Har lånat den :)
Vi har haft sån på jobb (bygget). Den är även efterlysande så den visar vägen ut om strömmen går. 25 meter lång tror jag och går att koppla ihop flera i rad. Mycket smidig!
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi har haft sån på jobb (bygget). Den är även efterlysande så den visar vägen ut om strömmen går. 25 meter lång tror jag och går att koppla ihop flera i rad. Mycket smidig!
Byggy heter systemet, finns både som självlysande och icke självlysande.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
rsskaegg skrev:
Byggy heter systemet, finns både som självlysande och icke självlysande.
Tack för info!
 
S
P Posselosse skrev:
Vad är det för ljusslinga du kör med? Ser effektiv ut
Jag har den här. Prisvärd för hemmabruk.
https://protools.se/sv/amiga-kedjebelysning-led-singel-line
Ett pågående köksinstallation med grå skåpstommar, verktyg, och LED-ljusslinga i ett underkonstruerat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

10 meter och 90 W. Proffsmodellerna brukar vara med rulle och lite mer modulärt men kostar nog det dubbla.
 
  • Gilla
Posselosse och 2 till
  • Laddar…
Har du eget kärnkraftverk? Kan det verkligen behövas så många dosor. Verkar helt galet!
 
  • Haha
Greatstomp
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Har du eget kärnkraftverk? Kan det verkligen behövas så många dosor. Verkar helt galet!
Behövas är väll en definitionsfråga. Jag vill ha det, jag kommer förmodligen använda de flesta, men jag hade klarat mig med färre.

Kan man så ska man……

Att det är sparsamt med brytare och uttag i vanliga hus är rent ekonomiskt. Tar man bort den aspekten så hade nog de flesta haft fler :)

Om du tänker på väggen i vardagsrummet så kommer allt användas. Jag hade en likadan möbel i förra huset och där räckte uttagen inte till. Nu gör de förhoppningsvis det :)
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Jag har tänkt lägga golvvärme på övervåning enligt samma princip som du tänker. Alltså kapa upp remsor och lägga dessa som en glespanel ovanpå ett spångolv.

Jag hade tänkte göra detta med vanliga 22 mm golvspånskivor men efter att läst diskussionen tidigare och där ni mätt LK plåtarna så kollade jag utbud på Karl Hedin. Hittade där en 19 mm tjock spånskiva (produktnummer 002456637) tänkte jag kan tipsa om den ifall du inte köpt material än. Den bör ju passa väldigt bra till LK plåtarna om dom är 18 mm djup!
 
I Intershade skrev:
Jag har tänkt lägga golvvärme på övervåning enligt samma princip som du tänker. Alltså kapa upp remsor och lägga dessa som en glespanel ovanpå ett spångolv.

Jag hade tänkte göra detta med vanliga 22 mm golvspånskivor men efter att läst diskussionen tidigare och där ni mätt LK plåtarna så kollade jag utbud på Karl Hedin. Hittade där en 19 mm tjock spånskiva (produktnummer 002456637) tänkte jag kan tipsa om den ifall du inte köpt material än. Den bör ju passa väldigt bra till LK plåtarna om dom är 18 mm djup!
Jag köpte 16mm då det fanns till ett hyfsat pris på Hornbach, 19mm lokalt kostade mer än dubbelt så mycket. Kör fräsen och tar 1,5mm när spåren är klara :)

Karl Hedin finns inte inom rimligt avstånd här :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag köpte 16mm då det fanns till ett hyfsat pris på Hornbach, 19mm lokalt kostade mer än dubbelt så mycket. Kör fräsen och tar 1,5mm när spåren är klara :)

Karl Hedin finns inte inom rimligt avstånd här :)
Jag har mailat och se vad jag kan få för pris på den där skivan. Har lyckats fått ner golvspån till 149 kr/skiva så får se om det går att få ett lägre kvm/pris på 19 mm isåfall köper jag nog den. Det ger mig ju hela 3 mm högre takhöjd :surprised::surprised::rofl:
 
richardtenggren
raveper raveper skrev:
Har du eget kärnkraftverk? Kan det verkligen behövas så många dosor. Verkar helt galet!
Många? :)
Vi ligger i snarlik fas som Ramnemark med vårt kök, ska sätta gips idag. Vi har 18 dosor på väggen där köksbänken är, totalt är det 33 dosor i köket.
Vi kommer ha lådbelysning så det skapar ju ett behov, då det känns smidigast att ha ett drivdon per skåp.

Hellre en dosa extra än att svära över att man saknar en sedan, kostnaden är ju typ 35 kr för en Multifix-dosa, så tillkommer lite rör och kabel då.
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Många? :)
Vi ligger i snarlik fas som Ramnemark med vårt kök, ska sätta gips idag. Vi har 18 dosor på väggen där köksbänken är, totalt är det 33 dosor i köket.
Vi kommer ha lådbelysning så det skapar ju ett behov, då det känns smidigast att ha ett drivdon per skåp.

Hellre en dosa extra än att svära över att man saknar en sedan, kostnaden är ju typ 35 kr för en Multifix-dosa, så tillkommer lite rör och kabel då.
Kostnad? :thinking::crysmile::oops::rolleyes::lying:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.