Byggahus.se
En delvis avskalad vägg med synlig elektrisk installation och utrymme bearbetat för lysknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utrymme med öppen vägg där en ny röd lysknapp är installerad, synliga kablar och en del av en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänkte att i nådens år 2021 så kan man få bestämma själv om man vill ha lampan tänd eller släckt när man är på toaletten så jag väljer att flytta in lysknappen på toaletten så att den är åtkomlig för den som är närmast sörjande.
Renoveringsarbete i hemmet med en trästege framför en ej färdigmonterad dörröppning och en ljusknapp på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En borrmaskin justerar öppningen i en träregel för att få plats med en dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har även fått mina nya dörrar så jag började att montera dem också och inser då det fasansfulla.. överliggande dörrkarm kommer inte att få plats då dörrhålet är 2 centimeter för lågt..
-Det är bara å höja det!
Jag borrar ut den överliggande regeln så att dörrkarmen får plats!
.. Hoppas att det funkar och att jag inte borrar i för mycket skruvar så att jag får slut på borrar!
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Delvis monterad gipsskiva med oslipad spackel på kanten av en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Få se hur det här ska fungera? :thinking:
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Få se hur det här ska fungera? :thinking:
Jag köpte en raspskiva till vinkelslipen på biltema som är duktig på sånt.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Få se hur det här ska fungera? :thinking:
oj, en såg kanske också hade funkat?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D djanlov skrev:
Jag köpte en raspskiva till vinkelslipen på biltema som är duktig på sånt.
Den äter snabbt (y)
 
D djanlov skrev:
Jag köpte en raspskiva till vinkelslipen på biltema som är duktig på sånt.
Vad heter den på Biltemas hemsida? Hittar ingen raspskiva, men en sån behöver jag.
 
Jag tog ett stämjärn och jämnade av med sedan så sågade jag av de nedstickande skivorna med sticksåg och med multimaskin. Borret avverkar rätt så fort, den är 32mm i diameter och med skruv framtill. Den skräpar mycket men mest spån och inte så mycket fint slipdamm som annars kommit i hela huset.
 
Nyinstallerad dörrkarm i ett renoveringsprojekt med synliga karmskruvar och ett laserpass i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första karmen är på plats. Några bökigheter som uppstod när jag monterade den var att den stod snett första gången jag skruvade i karmskruvarna och därför var svår att räta upp då hålen i reglarna är svåra att ändra på när de en gång blivit gjorda.
Även de förborrade hålen i karmen var för grunda och behövde borras upp för att karmskruvarna skulle försvinna in och döljas inne i karmen. - Det finns borrar för sånt också! :D
 
  • Gilla
Utbyhuset och 1 till
  • Laddar…
M mugatu skrev:
oj, en såg kanske också hade funkat?
Det är svårt att komma åt att såga underifrån, möjligen en tigersåg med ett långt träblad skulle kunna funka. Men den är stötig att göra precisionssågningar med utan stöd.
 
En vit innerdörr delvis monterad i en oavslutad väggöppning i ett renoveringsobjekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nyinstallerad vit dörr i en vägg under konstruktion med byggverktyg och material runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ännu en dörr infräst! :D
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Det är svårt att komma åt att såga underifrån, möjligen en tigersåg med ett långt träblad skulle kunna funka. Men den är stötig att göra precisionssågningar med utan stöd.
Cirkelsåg borde funka? :)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Cirkelsåg borde funka? :)
Jo om man kör från två håll och prickar någorlunda rätt så, skulle det nog funka!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Jo om man kör från två håll och prickar någorlunda rätt så, skulle det nog funka!
Urtagen träbjälke med borrade hål och mellanrum, ovanför en dörr, med plats för kabeldragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var riktigt lätt om man borrade med ca 7 cm mellanrum. Sen slog jag lös bitarna med stämjärn. Behövde inte borra allt på så vis!
I början av denna borrade jag allt, sen gick jag över till å lämna mellanrum. Det var bättre. Sen avsluta med å ta bort skivorna med sticksåg.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.