Byggahus.se
Hände senast igår, 295kr på skylten 395kr i kassan..
 
  • Gilla
uuu och 1 till
  • Laddar…
Handla i Västerås , 3 av 10gg har vet inte personalen att st och lpm är två olika saker.. har oftast upptäck det i efterhand när man börjar med huvudräkning... men som oftast kostar en regel mellan 9,9- 41,95/st när man handlar ...

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
  • Haha
Finnpucko och 4 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har exakt samma upplevelse av bauhaus i Uddevalla....

Har nog tänkt "aldrig mer" 10 gånger efter jag varit där... Men det är ju som en drog...
Dålig drog..inte ens glad en stund..
 
Jag HATAR bauhaus. Hornbach däremot är guds gåva till oss hemmafixare.

Sämsta som hände var att Bauhaus vann budgivningen över Hornbach på tomten i Sisjön. Hade varit guld att ha Hornbach så nära och slippa åka ut på Hisingen.

(Göteborg ovan alltså)
 
  • Gilla
Rich_ard och 17 till
  • Laddar…
Bifoga denna tråd till Bauhus..dags att de kanske vaknad upp! Ett dåligt rykte färdas 1000ggr snabbare än ett bra..
 
  • Gilla
kalleheinz och 9 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Jag HATAR bauhaus. Hornbach däremot är guds gåva till oss hemmafixare.

Sämsta som hände var att Bauhaus vann budgivningen över Hornbach på tomten i Sisjön. Hade varit guld att ha Hornbach så nära och slippa åka ut på Hisingen.

(Göteborg ovan alltså)
Nu är det inte ofta jag åker till Hornbach men de få gångerna jag varit där så har det strulat med priser även där. Ska också tilläggas att deras inredning och butik ser väldigt tråkig och B-betonad ut.
De gångerna jag varit på Bauhaus har det oftast snurrat på förutom i kassakön där de alltid har för få öppna. Det finns kanske sex kassor och har nog aldrig sett mer än två öppna samtidigt.

Ska jag handla så försöker jag att alltid åka till Beijer, kunnigt och trevligt folk där man kan få den hjälpen man behöver och jag betalar gärna lite mer för detta. Enda nackdelen är deras öppettider men går oftast att lösa för mig iallafall.
 
  • Gilla
F_aspen och 2 till
  • Laddar…
Bauhaus (bäckebol) har så lite personal så det blir väntan oavsett vilken "frågedisk" man går till. Personalen har inte kunskap av det de säljer så det är egentligen ändå ingen idé att fråga. Åker jag dit vet jag exakt vad jag ska ha, hämtar och drar.

Hornbach (backaplan) har däremot gott om personal och som vet vad de säljer. "Jaha, men då ska du ha en halvtum bussning och en dubbelnippel så passar den i där sen...".

Likadant med deras lägstaprisgarantier. Bauhaus försöker alltid hitta nån siffra, bindestreck eller nåt i modellbeteckningen som skiljer så de kan neka. Aldrig några problem på Hornbach. "Javisst, det är ju samma maskin så det ska du så klart ha"

Detta är mina erfarenheter efter otaliga besök hos båda sedan de öppnade i Gbg.
 
  • Gilla
Bromma1927 och 27 till
  • Laddar…
Jag gillar Bauhaus. Handlar främst i Norsborg, Bromma och Linköping (i nämnd ordning) och får vad jag förväntar mig. Det är välsorterat, välordnat och går att googla vad som finns.

Har aldrig varit med om nämnda rabattproblem, tvärtom tittar jag ofta igenom fyndhörnan i Norsborg och får emellanåt bra grejer till löjliga priser.

Hornbach har förvisso sina förtjänster de med, men man måste dit för att veta om dem, för deras webbnärvaro är usel.

Olika erfarenheter uppenbarligen, men jag åker gärna till Bauhaus. Nu under sensommaren reaköpte jag exempelvis nya balkongmöbler. Rättmärkt och problemfritt.
 
  • Gilla
Joggebotte och 8 till
  • Laddar…
Jag får nog gå mot strömmen, Bauhaus i Hyllinge (utanför Helsingborg) är en riktig toppenbutik!
Aldrig varit något krångel o prismatchat där en handfull gånger, kompetent personal och aldrig något strul!

Iofs hade svärföräldrarna lite problem med kakel för någon vecka sedan, 90% av plattorna var sönder, men det va snarare kundtjänst som krånglade!
 
  • Gilla
Sofelex och 3 till
  • Laddar…
Bor också i Gbg-området och jag upplever inte samma frustration över Bauhaus (handlar dock mest i Sisjön). Må hända de är något för lite personal men ändå har de tagit sig tid att hjälpa mig de gånger det behövs.

Nu undrar ni varför jag hejjar på Bauhaus och det är för att det råder FULLSTÅNDIG ANARKI PÅ BYGGMAX I KUNGSBACKA och där man ska vara glad att hitta någon prisuppmärkning överhuvudtaget... sist jag köpte virke låg en hel hög med prisetiketter framför så man med bilen var tvungen att veja för den. Sen personalen ska vi inte prata om (och då menar jag inte att de är dåliga för det är de inte).... de existerar knappt. Jag uppfattar det som att det ibland enbart finns två anställda på plats; en som hanterar brädgården/lager (truckförare) samt en som hanterar kassan. Den senare sköter även uppmätning på drive-in vilket innebär att hen måste varva dessa med ENORMA KÖER som följd. Det händer att båda filerna för uppmätning är helt fulla och att kassören inte ens hinner se en i ögonen. De gör ofta ett bra jobb men stackars människor att arbeta i den butiken...

Så med hänsyn till det är det ofta en fröjd att handla på Bauhaus :rofl:
 
  • Gilla
F_aspen och 5 till
  • Laddar…
Är ganska ofta på Bauhaus (Linköping, Norrköping) och det enda jag upplever som jobbigt är underbemanningen i kassorna. Jag kan inte komma ihåg att jag haft eller sett några av de övriga problemen som nämns.
 
  • Gilla
epello och 3 till
  • Laddar…
Har bara bra upplevelser av Bauhaus! Beställt mycket på nätet och i butik senaste halvåret och det har fungerat väldigt bra alla gånger.

Kunnigheten i butik är bra nog för att hitta det jag vill ha, hade inte byggt något med deras info dock.

Prisgarantin har jag använt, men det är en manuell process och tog lång tid. Har aldrig märkt några längre köer i kassorna, kanske varit där vid bra tider mina senaste 10 besök?

Har provat att beställa på nätet med upphämtning i butik, en gång var lagersaldot fel så då ringde de promt till mig, och sa att jag kunde få en dyrare vara (Längre rullgardin) till samma pris som den jag hade valt.

Extremt bra kommunikation på chatten på hemsidan, de har hjälpt mig många gånger, väldigt snabb respons.

Lämnade tillbaka saker utan kvitto, då tog de sig tiden att med min knapphändiga info leta reda på kvittot i deras system och jag fick PENGARNA tillbaka. Har aldrig fått det någon annan stans. Hade inte reggat köpet på mitt konto den gången. All info de gick på var varan och ungefär när jag köpt det.
 
Bono_R Bono_R skrev:
Jag handlar "ofta" på bauhaus Uddevalla och jag tycker de sköter sig bra, aldrig problem att lämna tillbaka "om man köpt fel eller för mycket av ngt. Så det är tydligen olika vem man träffar på i personalen. Däremot kan jag hålla med att de är underbemannade och att man får "köa" onödigt långe om man vill ha hjälp med ngt
/B
Jag tror det är ett organisatoriskt problem helt klart, underbemanningen har ett syfte för dem, speciellt när man ska lämna tillbaka saker.... Där går det saaaakta....

Ibland känns det lite som kassapersonalen anställts mer på utseende än kunskaper, för jag råkar alltid ut för "snygga brudar" som får lätt panik när man lägger upp en vara som saknar streckkod på bandet ... :rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
eriksaaf och 5 till
  • Laddar…
optimum
Handlar en del på Bauhaus i Uddevalla.
Aldrig haft några problem och givetvis är det inte fullt med personal för då kan man inte hålla sådana låga priser.
Samma med Byggmax som också är lågpris.
Vill man ha hög nivå på personal får man gå till betydligt dyrare butiker.

Bauhaus har ett fantastiskt sortiment och bra priser, åtkommer gärna dit.
 
Fulkemisten
Jo men så är det. Man får vad man betalar för. I det här fallet billiga grejor till priset av ens egen tid. Kötid, att själv leta rätt på grejor eller stå och sortera och rata hälften av virket i bunten.
Handlade en del på Bauhaus i Länna söder om Stockholm, bestämde mig för några år sedan att "nu får det va, tid är pengar" och började handla på Fredells i Sickla istället. Trodde ni de gav opp? Nejnejnej... Då köpte Bauhaus opp Fredells i vintras.
Vet inte riktigt vad jag ska göra, har åkt till Bygg-Ole (Beijer) i Nacka istället men vet inte riktigt vad jag tycker. Hornbach (Botkyrka) känns långt bort. Nån som har ett tips på bra bygghandel i södra Stockholm?
 
  • Haha
  • Gilla
Pelk och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.