Mielestäni klinkkerit näyttävät sekä hyviltä että sopivilta ilmastoinnin kannalta, mutta he he olen niin kaukana asiantuntijasta kuin vain voi olla... (mutta nyt joku on vastannut kuitenkin ;D), en laittaisi puulattiaa tai muovimattoa, koska silloin kestää hyvin kauan ennen kuin mahdollinen kosteus huomataan, minulla itsellänikin oli kellari, jossa oli muovimatto ja sen alla löysimme kokonaisen altaan!!! Se oli varmaan ollut siellä pitkään, mutta emme huomanneet mitään ennen kuin oli liian myöhäistä... voin lisätä, että se oli kesämökki (muuten se olisi ehkä huomattu ajoissa, vaikka epäilenkin).

Minulla oli vanha kellari 50-luvun talossa. Siellä muutin pesutuvan ja kuivatustilan laatoituksella.
Ensin varmistin, ettei perustuksesta tullut kosteutta, sitten hioin lattian (siinä oli vanha iso ruskea siinä), vaihdoin parempaan ja uuteen ruskeaan.

Sitten oli vuorossa pohjamaali ja kosteuseristys. Sen jälkeen laatat.

Siitä tuli todella hyvä!!!
Kun myin talon ja meillä oli tarkastaja, hän piti sitä erittäin ammattimaisesti tehtynä.
Tunsin kasvaneeni kehossani, kun sanoin että olin tehnyt kaiken itse ;D ;D

Minulla on itselläni talo vuodelta -47, jossa olen useimmissa tiloissa laittanut klinkkeriä ilman vedeneristystä alle, jotta laatta voi tuulettua.
Vedeneristys on vain kylpyhuoneessa.
En kuitenkaan kokenut minkäänlaisia ongelmia kosteuden kanssa alhaalta.

Jos sinulla on kosteutta, joka tulee alhaalta päin, se näyttää olevan vaikeasti ratkaistava ongelma.

Jos asennat klinkkerit suoraan sen päälle, se näyttää hyvältä jonkin aikaa, mutta sitten se irtoaa.

Minä varmaan tekisin kunnon salaojituksen, se on paljon työtä, mutta jos haluat, että se tulee hyväksi, pelkään, että sinun täytyy ensin kaivaa talon ympäriltä.

Minulla oli sama ongelma seinien kanssa 50-luvun talossa, jonka omistin. Minun piti kaivaa kellarialueen ympäriltä ja asettaa uudet matot ja putket.
Sen jälkeen korjasin sisäpuolen.

En ole asiantuntija, mutta kun kysyin, sain vastauksen, että jos en tee sitä, koko perustus rapautuu ajan myötä.

Onnea.

Kysyisin asiantuntijoilta osoitteessa byggahus.se
Ehkä heillä on hyvä ratkaisu. Älä laita klinkkeriä ennen kuin tiedät varmasti, että se on mahdollista tehdä. Ei ole hauskaa heittää hukkaan sekä aikaa että rahaa, jos se ei kestä.

Jos sinua kehotettiin olemaan koskematta perustukseen, ehkä voit silti laittaa klinkkeriä. Kysymys on siitä, mitä menetelmää sinun pitäisi käyttää, tarkoitan, että käytätkö kosteussulkua vai et.

Olen ostanut myös ilmanpoistajan, joka seisoo kellarin pesutupassa. Kun se tuli sisään, ilman laatu muuttui huomattavasti.

Näin Bauhausissa, että kuivaaja maksoi noin 3000.
Se ei ollut huono idea Claes.

tarkista viestisi Sandfaerhus ;)

Ostin ilmankuivaimeni Clas Olssonilta. Maksoi 2995:- Se on Woods, se merkki voitti muuten Råd och Rön -testin. Yritin tinkiä Elgigantenissa, jossa heillä oli superjättimegaikikuuna kappalehinta 3000:- samasta mallista. Clas Olssonin normaali hinta on 2995:-

Kyllä, El-gigantenillä on se mainoksessaan.
Se toimii.
Näin kuivaimen Bauhausissa, mutta en tiedä, mikä merkki se oli. Hinta 2995:-

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA

En usko, että laatu tekee mitään eroa. Ainoa asia, joka viittaa klinkkerilaatan laatuun, on kai se, että pintakerros eri laattojen välillä näyttää samanlaiselta?

Kuten sanottu, laitoimme klinkkeriä kellariimme noin 4 vuotta sitten, emmekä ole vielä saaneet mitään ongelmia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.