Minulla on paikka, jossa minun pitäisi leikata ja asettaa muutamia paloja 20mm itsestään kantavaa graniittikeramiikkaa. Eli sellaisia itsestään kantavia laattoja, jotka ovat 600x600 ja 20mm paksuja. Onnistuuko sellaisten sahaaminen tavallisella laattojen sahalla, joka leikkaa vesisuihkussa?

Se riippuu siitä, mitä tarkoitetaan "tavallisella kaakelisahalla".

Se käy myös vinkelharryn kanssa.

Tavallinen laattasaha. Viittaan yksinkertaiseen pieneen pöytäsahaan, jota myydään rakennusliikkeissä edullisesti.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Onhan se vaikeaa antaa hyvää vastausta, jos et halua tarkentaa mitä sahaa sinulla on. Ehdotan, että se ei toimi erityisen hyvin, vaikka voisitkin ottaa yksittäisiä laattoja, jos sinulla on todella hyvä terä.

Ehdotan, että vuokraat esim. Husqvarna TS73R:n sopivalla terällä. Maksaa lähes mitään ja säästää paljon aikaa, jos aiot leikata hieman enemmän.

• Tykkään
Bästerortarn
  • Laddar…
O Olf Oggler sanoi:
Tavallinen kaakelisaha. Tarkoitan yksinkertaisinta pientä pöytäsahaa, joka myydään rakennusliikkeissä edullisesti.
Tänä, se varmasti toimii. Kuitenkin luulen, ettet halua, sillä yhden levyn sahaaminen tulee kestämään erittäin kauan. Luulen, että on parempi vuokrata tai jopa ostaa suurempi malli, jossa sahanterä vedetään levyn yli. Ostin itse yhden Julasta noin 2500 kr, kun kyllästyin omaan pieneen pöytäsahaani.

Voin nyt raportoida, että 20mm graniittikeraamin sahaminen onnistuu hienosti tällaisella yksinkertaisella sahalla. Rajoituksena on pöytäpinnoite, joka antaa hieman heikon tuen 90x60-laatoille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.