Hei! Odotan innolla, sillä olen juuri ostanut talon, johon pääsen pian muuttamaan. Talo on 50-luvulta peräisin oleva tiilirakennus betonilattialla, ja ensimmäinen projektini on purkaa kevytbetoninen väliseinä (seinä ei ole kantava eikä sisällä sähköä).

En ole aivan varma, kuinka toimia purkamisen jälkeen. Mietin niitä pintoja, joissa vanha seinä rajoittuu kattoon, seinään ja lattiaan. Miten minun pitäisi edetä, jotta saisin poistettua mahdollisimman paljon seinästä ja silti saavuttaisin siistin lopputuloksen? Onko joku tehnyt saman ja voisi jakaa kokemuksiaan? Tai onko joku muu, joka haluaisi auttaa uutta talonomistajaa hieman eteenpäin?

Kiitollinen vastauksista!

L
Siitä tulee varmaan vähän ongelmia lattian ja katon kanssa, mitä materiaalia on lattiassa ja katossa?

Katossa on käsiteltyä betonia sekä vanha puulattia/lankkulattia.

Seinä on luultavasti lisätty paikoilleen holvien valun jälkeen eikä siksi aiheuta muuta ongelmaa katossa kuin puhdistusta, lastoitusta ja maalausta.

Mutta seisoiko todella kevytbetoniseinä puulattialla? Todennäköisesti se seisoo alla olevalla betonilla ja silloin se rakennetaan samalla tavalla kuin ympäröivä lattia.

L Leif i Skåne sanoi:
Seinä on todennäköisesti asennettu jälkikäteen holvien valetun jälkeen, joten katossa ei ole muuta ongelmaa kuin puhdistus, paikkaus ja maalaus.

Mutta onko kevytbetoniseinä todella puulattian päällä? Luultavasti se seisoo alla olevan betonin päällä ja silloin on tehtävä samalla tavalla kuin ympäröivä lattiarakenne.

Okei. Toivottavasti on näin. Epäilen, kuten sanoit, että seinä seisoo alla olevan betonin päällä, joten olen hieman epävarma siitä, miten saisin aikaan mahdollisimman hyvännäköisen "sauman" puulattioiden väliin. Mutta toivottavasti se selviää, kun seinä on purettu :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.