17 682 lukukertaa ·
17 vastausta
18k lukukertaa
17 vastausta
mikä paneeli on hieno sisällä?
Aion kunnostaa vaatehuonetta kellarissa ja yksi seinä päällystetään paneelilla. Mikä on tyylikkäin? Allmoge? Pysty? Vaakasuora? Ja minkä väriseksi se tulisi maalata? ...muut seinät ovat rapattuja valkoisia....
kernaasti kuvia jos teillä on...
kiitos etukäteen
/
M
kernaasti kuvia jos teillä on...
kiitos etukäteen
/
M
Aioin juuri kirjoittaa valkoiseksi maalattua pystyyn/vaakasuoraan helmipaneelia 95mm leveänä, mutta sitten huomasin, että muut seinät oli rapattu, joten olen melkein samaa mieltä "andrhedb":n kanssa. Mielestäni 95mm valkoiseksi maalattu paneloitu lauta, pystyyn tai vaakasuoraan ei ole niin väliä, valitse se, mikä on helpointa.
Paneloitu lauta sopii hyvin rapattujen seinien kanssa.
/MM
Paneloitu lauta sopii hyvin rapattujen seinien kanssa.
/MM
oki...korjaa minua, jos olen väärässä nyt...mutta raakapontti on sama kuin mitä käytetään talon paneeliin?....kuinka paljon rakoa pitäisi jättää laudankappaleiden väliin ja pitäisikö "raakapuoli" olla ulospäin?

anna vinkkejä...
/
M
anna vinkkejä...
/
M
löysin raakapuun Beijeristä nyt....pitäisikö käyttää muottivaneria vai hienosahattua? kuinka paljon menee per neliö, jos katsotaan esim. 22*95 ja että siellä on vähän rakoa välissä?
/
M
hienosahattu: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=7007
muottivaneri: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=6908
/
M
hienosahattu: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=7007
muottivaneri: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=6908
Pistä sinä ne ylimääräiset kruunut hienosahattuun. Siitä tulee varmasti riittävän rustiikkinen. Minulla on koko yläkerta, 85m2, seinillä hienosahattua raakakanttia. Tulee nättiä katsoppa. Sitten voit maalata sen ulkolasyyrillä, jos haluat helpon maalauksen. Ota sinä murtamaton valkoinen, me otimme kevyesti murtuneen valkoisen, joka on tullut selvästi keltaisemmaksi/tummemmaksi parin vuoden jälkeen, todennäköisesti siksi, että puu kellastuu vähän, koska lasyyri ei ole täysin peittävä. Valkoisella voi saada oksaläpiä kuten tavallisesti paneelissa, joten jos jaksat välittää vaatehuoneessa, laita vähän oksalakkaa etukäteen. Se ei kuitenkaan tule ihan yhtä rumia läpiä kuin maalatessa vesipohjaisella sisämaalilla, ulkolasyyri näyttää sisältävän jotakin, joka hieman ehkäisee.
Vaakasuunnassa tai pystysuunnassa, sinun valintasi. Meillä on pystyyn, 3 sekoitettua leveyttä noin 65, 90 ja 115 (siis standardimitat, jotka ovat "kutistuneet" ponttauksessa) mutta olemme miettineet vaakasuuntaa talon toisessa osassa. Valitettavasti minulla ei ole kuvia täällä töissä. Katsotaan, muistanhan laittaa niitä myöhemmin.
Meidän asennettiin tiiviisti, tänään raot ovat jopa 3-4 mm pahimmissa paikoissa, kun on kosteaa. Paneelimme asennettiin loppukesällä 2002, silloin oli erittäin aurinkoinen kesä, mutta ilmankosteus oli melko korkea, joten siitä raot.
Jos ostat 95 leveän, se antaa yleensä peittävän leveyden 88, mikä yleensä antaa noin 11,4 juoksumetriä/m2.
68,4 juoksumetriä + marginaali hukkaan.
Meidän asennettiin tiiviisti, tänään raot ovat jopa 3-4 mm pahimmissa paikoissa, kun on kosteaa. Paneelimme asennettiin loppukesällä 2002, silloin oli erittäin aurinkoinen kesä, mutta ilmankosteus oli melko korkea, joten siitä raot.
Jos ostat 95 leveän, se antaa yleensä peittävän leveyden 88, mikä yleensä antaa noin 11,4 juoksumetriä/m2.
68,4 juoksumetriä + marginaali hukkaan.
Ok, tässä näet sekä maalattuna valkoisella ulkolasuurilla, Fasadlasyr V Alcrosta luulisin. Sekoittunut hieman mustaan. Makuuhuoneessa on keltainen versio, luulen että se oli standardiväri.
Näyttää sumealta ja epätasaiselta alareunassa portaiden kohdalla, koska kuva otettiin ennen valmistumista.
Mokasin vähän ja maalasin osissa, ei ole fiksua lasuurilla.
Näyttää sumealta ja epätasaiselta alareunassa portaiden kohdalla, koska kuva otettiin ennen valmistumista.
Mokasin vähän ja maalasin osissa, ei ole fiksua lasuurilla.
Hei, valitsin itse asiassa ponttilaudan juuri saadakseni röpelöisen pinnan, muuten olisin ostanut höylättyätrojlee sanoi:
Mutta kuten Saxpy kuvailee tehneensä, on se yksi vaihtoehto, joka voi säästää rahaa verrattuna höylättyyn.