45 592 lukukertaa ·
18 vastausta
46k lukukertaa
18 vastausta
millaiset ruuvit OSB+kipsilevylle??
aion asentaa OSB+gips sisäseiniin, ajattelin vain tarkistaa, mitä ruuveja minun pitäisi käyttää tähän. riittääkö 30 mm kipsiin? ja mitä ruuveja minun pitäisi käyttää OSB:hen?? kiitollinen vastauksesta..... P.s minulla on ruuviautomaatti ja kiitollinen vinkeistä, mistä ostaa nauharuuveja edullisesti
Kun sinulla on kaksinkertainen levykerros, sinun tulisi käyttää 40 mm ruuvia, jos aiot kiinnittää sen takana oleviin koolauksiin, muuten vain 5 mm pitää kiinni. Täällä foorumilla on ilmeisesti keskusteltu siitä, että voi kiinnittää lastulevyyn/OSB:hen ilman että osuu koolaukseen. Työskentelen itse puutaloteollisuudessa, ja muutama vuosi sitten kiinnitimme kipsilevyt lastulevyihin/OSB:hen ottamatta huomioon koolauksia, mutta monien reklamaatioiden jälkeen, kun levyt alkoivat roikkua koolausten välillä, aloitimme kiinnittämään levyjä suoraan koolauksiin. Reklamaatiot loppuivat, joten varmuuden vuoksi kiinnitä kipsilevy koolaukseen takana, niin siitä tulee tosi tukevaa ja hyvää.
täydellistä....kiitos paljon...kuinka pitkiä lastulevys ruuvien tarvitsee olla?
Selviät varmaan 30 mm:llä. Kysyit bandad skruv, katso täältä http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=28100
loistavaa! kiitos paljon kaikesta avusta!
minulla on 45reglar sisäpuolella...
kuinka osb tulisi kiinnittää? vaaka?
kuinka osb tulisi kiinnittää? vaaka?
45 astetta vaakatasossa voit asentaa osb:n vaakatasossa, mutta älä unohda laittaa lyhytkappaleita sauman kohdalle lyhyille sivuille, tai vaihtoehtoisesti laitat lyhytkappaleita c/c 600 välein vaakasuoraan, jolloin voit asentaa osb:n pystysuoraan ja sinulla on myös runko, johon kiinnittää kipsilevy myöhemmin.
fiksu
.....miten yleensä tehdään?
on kaikki mahdollisuudet nyt .....
on kaikki mahdollisuudet nyt .....
Miten se yleensä tehdään...no, siihen on luultavasti monia eri ratkaisuja. Työskentelin aikaisemmin toisessa talotehtaassa, siellä meillä oli ristissä oleva runko rakennettu suunnilleen kuten kirjoitin yllä, se oli rakennettu näin: 195 mm runko, höyrynsulku, 45 mm vaakasuora, 45 mm pystysuora vaakasuorien välillä c/c 600, mutta ei keskilinjassa 195, sitten raakapontti ja kipsi. Tuloksena oli todella hyvät seinät iaf
Voitko kehittää tätä, olen yksi niistä, joka ei ole tarkka siitä, että kipsilevyjen saumat osuvat alla olevaan koolaukseen, kunhan OSB on kunnolla ruuvattu kiinni.Ola78 sanoi:Kun sinulla on kaksinkertainen levymateriaali, sinun tulisi käyttää 40 mm ruuveja, jos aiot ruuvata taustalla oleviin koolauksiin, muuten on vain 5 mm kiinnityspintaa. Foorumilla on keskusteltu siitä, että voisit ruuvata lastulevyyn/osb:hen ilman että osut koolaukseen. Itse työskentelen puutaloteollisuudessa ja joitakin vuosia sitten ruuvasimme kipsilevyt lastulevyihin/osb:hen ilman huomiota koolauksiin, mutta monien reklamaatioiden jälkeen, koska levyt alkoivat roikkua koolausten välissä, aloimme ruuvata niihin. Reklamaatiot loppuivat, joten turvallisuuden vuoksi, ruuvaa kipsilevyt takana olevaan koolaukseen, niin siitä tulee todella tukeva ja hyvä.
Mikä oli reklamaatioiden todellinen syy?
Ja mitä tarkoitat, että ne roikkuivat koolausten välissä?
Olen rehellisesti utelias, olen nimittäin luullut, ettei ole väliä missä sauma sijaitsee.
Ehkä vähän OT mutta kuitenkin.
En itsekään uskonut, että sillä olisi merkitystä, mutta sitten saimme tietää tästä ja näin kuvia, jotka saimme reklamaatio-osastolta. Kun kipsin pitkittäisliitos osui koolausten väliin ja lastulevy liikkui, ei liitoksen vahvike näköjään kestänyt sitä ja levyt alkoivat notkua, joten nyt ruuvaamme kaikki kipsiruuvit koolauksiin. Oletan, että se johtuu siitä, että levyt muuttuvat enemmän kuin massiiviseksi paksuksi levyksi nyt tai jotain, mutta se on vähän hankalaa, kun istut ja lasket lastulevyt töissä ja yrität saada ne sopimaan kipsin kanssa, kun ei haluta tehdä yleisliitosta. Samassa yhteydessä aloitimme myös laittamaan metallinauhaa kaikkien ikkunoiden yläpuolelle estääksemme tapettien halkeilun, koska siinäkin oli ongelmia, ja reklamaatiot vähenivät huomattavasti tämän jälkeen. Oletan että
Unohdin kirjoittaa sen, ilmiötä ei huomannut heti, vaan se oli ilmeisesti sellainen asia, joka tuli hiipien. Nyt en tiedä, ovatko ne ehkä erilaisia OSB:n kanssa, henkilökohtaisesti pidän sitä parempana kuin lastulevyä. Itse olen laittanut raakapontin kaiken kipsin alle taloomme, enkä ole ajatellut niin paljon näitä tukipuita, koska minusta raakapontti on niin vahva. Anteeksi, jos olen ehkä pelästyttänyt sinut nyt bengtsson
, ei ole tarkoitus niin tehdä. Kirjoitan vain, miten teemme töissäni, pomot päättävät: D
Kiinnostavaa, minulla on ollut sama ongelma muutamassa saumassa, luulin sen johtuvan siitä, että ne oli tasoitettu lasikuitunauhalla eikä paperilla (kuten minulla on kaikissa muissa saumoissa).
Kuinka tiheästi ruuvasitte OSB:n? Liimattiinko se myös?
Kuinka tiheästi ruuvasitte OSB:n? Liimattiinko se myös?