Hei te, jotka osaavat ja tietävät!
Minulla on hieman hullu idea, joten haluan rakentaa melko vakaan varastorakennuksen (tietysti halvalla) ja minulla on sattumalta käytössäni materiaalia muodossa perävaununlevyjä toisen luokan pieniä virheitä. Melkein halvempaa kuin tavallinen vaneri, mutta vähän liioittelua voi ajatella. :rolleyes:
Siitä tulee pilariantura (halpa) 23 mm vanerilattiapaneeleilla edellä mainitusta materiaalista, vakaata ja hyvää ;) Vähän eristystä lattialevyjen alle noin 150 mm alakerros, epäselvää mitä eristysmateriaalia, ehkä pelkkä ilma riittää?
Ajatukseni oli, että nämä levyt vakauttaisivat (levyvaikutus) ja mahdollistaisivat yksinkertaisemman rakennelman harvemmilla rimoilla. Haluaisin mielellään hieman eristystä seiniin, mutta olen ymmärtänyt, että vaneri on liian tiivistä asettaa uloimmaksi? Erityisesti perävaununlevyt, jotka ovat käytännössä vesitiiviitä. Sitten on kysymys, missä järjestyksessä tulisi miettiä, runkorakenne, johon vaneri on kiinnitetty ulkopuolelle - tai ehkä sisäpuolelle, koska se antaa vakautta sielläkin. Mihin eristys tulisi sijoittaa sopivimmin ja miten? Olenko ajatellut asian ihan metsään:thinking:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.