Olen remontoimassa vanhaa pesutupaa toimistoksi. Vuosien varrella pesukoneet ja muu ovat saaneet lautalattian painumaan melko voimakkaasti, ero korkeimman ja matalimman kohdan välillä on 20-30 mm, joten haluan vaihtaa sen, jotta voin asentaa uuden pintalattian. Lautalattia on poikittain lattiapalkeille ja koostuu ponttilankuista, noin 16x80 mm. Luulen, että joudun myös suoristamaan jonkun lattiapalkin, kuinka huono tilanne on, näen kun olen avannut vähän enemmän. Pääsen käsiksi myös alaohjauslevyyn ryömintätilan kautta.

Mutta, kuinka käsittelen lattialautoja, jotka menevät sisäseinän alle, joka ei seiso suoraan lattiapalkin päällä? Pitäisikö minun laittaa sisään tukirakenteita tasaisin välein kannattelemaan seinän alaosassa olevaa vaakasuoraa palkkia? Jos niin, kuinka tiheään ja kuinka suuria tukirakenteita?
Kaavio näyttää lattiarakenteen: mustat palkit, vihreät puulattialaudat, punainen väliseinä, siniset mahdolliset tukipalikat alle.

zarkov zarkov sanoi:
Olen parhaillaan kunnostamassa vanhaa pesutupaa toimistoksi. Vuosien varrella pesukoneet ja muut ovat aiheuttaneet, että lautalattia on vajonnut melko paljon, ero on 20-30 mm korkeiden ja matalien kohtien välillä, joten haluan vaihtaa sen voidakseni asentaa uuden pintalattian. Lautalattia on poikittain lattianiskojen päällä ja koostuu pontatuista laudoista, noin 16x80 mm. Lasken, että tarvitsen myös oikaista yhtä ja toista lattianiskaa, kuinka paljon, tarkemmin näen, kun olen purkanut vähän lisää. Pääsen myös käsiksi alapuoliseen rakenteeseen ryömintätilan kautta.

Mutta, miten käsittelen lattialautoja, jotka kulkevat väliseinän alla, joka ei ole suoraan lattianiskan päällä? Pitääkö minun laittaa kottlingeja säännöllisin välein, jotka tukevat seinän alareunassa olevaan makuuhun? Siinä tapauksessa, kuinka tiheästi ja miten suuret kottlingit?
[kuva]
Voisit ehkä asettaa lattianiskan koko väliseinän alle, koska pääset käsiksi tilaan alapuolelta ja nostat väliseinän oikeaan paikkaan tai ainakin estät sen vajoamasta vielä enemmän. Kuinka pitkä on lattianiskojen väli?

T Tompafix sanoi:
Kuinka pitkä on väli lattiapalkkien välillä?
C/C 450

zarkov zarkov sanoi:
C/C 450
Sitten ne ovat kuitenkin suhteellisen tiheästi, mikä jänneväli niillä on?

T Tompafix sanoi:
Då sitter de relativt tätt ändå, vilken spännvidd har de?
8 m ja tuki keskellä. En tiedä ovatko ne yhdessä osassa, minun on vaikea uskoa niin.

Itse asiassa tukien väli on vain 2m, talon keskellä kulkee sydänseinä ja sen molemmilla puolilla on tukeva palkki, välissä ulkoseinän ja sydänseinän.

Valitettavasti kaikki vesiputket kulkevat juuri siinä, missä on vajoamisia eniten, sekä juomavesi- että lämmitysputket.

zarkov zarkov sanoi:
Se on itse asiassa vain 2m tukien välillä, keskellä taloa kulkee sydänseinä ja jokaisella puolella on vankka palkki, puolivälissä ulkoseinän ja sydänseinä.

Valitettavasti kaikki vesiputket menevät juuri siellä, missä se on painunut eniten, sekä juomavesi että lämmitys.
Outoa, että se on painunut niin paljon. Ovatko palkit tai sydänseinä painuneet jossain kohti?
Vai onko lattialaudat vain painuneet palkkien väliin?

En ole vielä ehtinyt repiä koko lattiaa auki, mutta yritän ottaa vähän aikaa viikonloppuna tai ensi viikon alussa. Voi olla, että vain lankkulattia on painunut, koska tukipuut näyttivät melko suorilta alapuolelta katsottuna sen verran kuin pystyin näkemään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.