Hei. Olen remontoi asunnossa. Se on ullakkohuoneisto betonipalkiston kanssa, jonka aion muuntaa sähköstä vesikiertoiseksi lattialämmitykseksi (95 m²). Kysymykseni on, voinko valaa lämmitysputken noin 70 mm betonilla. Tällöin koko laatta lämpenee. Mietin, tuleeko se toimimaan? Olen huolissani siitä, että lämpö vuotaa ulkoseinän kautta, koska kyseessä on vanha palkisto tiilirakennuksessa. Kun rakennetaan uutta, käytetään solumuovia estämään lämpöä lähtemästä väärään suuntaan seinässä. En halua lämmittää turhaan. Vaihtoehtona on uritettu solumuovi ja levyt, mutta mieluiten haluaisin valetun laatan. Riittääkö 70 mm? Minulla ei ole kantavia seiniä, joten nyt se on yksi suuri huone, minkä vuoksi valettu laatta olisi hieno! (Se on vanha verstas, siksi betonipalkisto ullakkohuoneistossa) Kiitollinen vastauksista ja palautteesta / Jonas
"Ryöstä" tämä keskusteluketju vähän - olen poistanut korkean lattian betonilaatasta kellarista (klassinen 70-luvun talo), ja se on nyt poissa useista syistä. Nyt ylemmän kerroksen lattia on korjattava. On yhteensä 140 mm korkeutta betonin ja valmiin lattian välillä, ja puhumme 110 neliömetrin alasta.
Varastan tämän keskustelun hieman - olen poistanut kellarin betonilaatan päällä olevan korotetun lattian (klassinen 70-luvun talo) useista syistä. Nyt pitäisi kunnostaa uusi lattia ylempään kerrokseen. Betonin ja valmiin lattian välillä on yhteensä 140 mm korkeutta, ja puhumme 110 m² pinta-alasta.
Otan tämän ketjun vähän - olen poistanut korotetun lattian, joka oli betonilaatan päällä kellarissa (klassinen 70-luvun talo) useista eri syistä. Nyt uusi lattia ylempään kerrokseen täytyy laittaa. Betonin ja valmiin lattian välillä on yhteensä 140 mm korkeusero ja puhumme 110 neliömetrin alasta.
On olemassa jotain, jota kutsutaan myös nimellä ROT-betoni. Esimerkiksi Ardex A38. Mutta minulla ei ole aavistustakaan, miten niiden hinnat ovat. Epäilen, että periaatteessa on vain 2 vaihtoehtoa: 1. Itsetasoittuva tasoite tai ROT-Betoni, kallis mutta valmistuu nopeasti. 2. Tavallinen betoni, halvempi mutta sitten täytyy odottaa jonkin aikaa, ennen kuin kosteustaso laskee niin paljon, että voitte asentaa lattian sen päälle.
Xx45-koolaukset eristeellä välissä. X riippuen rakennuskorkeudesta.
Harvapaneeli 28x70 lämmönjakolevyillä.
Ja sitten lattia sen päälle on varmaankin halvin ratkaisu. Se on myös painon puolesta kevyin ratkaisu. Voi olla mukavaa, jos se täytyy nostaa ullakkokerrokseen. Vastaan nyt pääasiassa alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.