Hei!

Taloni keskellä on kantava seinä, joka seisoo valettujen alusrimojen päällä. Aion poistaa alusrimat ja valaa uudelleen uran, joka syntyy, jotta voin sitten asettaa uudet alusrimat betonille samalla tasolla kuin nykyinen laatta.
Välttääkseni sekoittamasta niin monta betonisäkkiä pohdin, olisiko mahdollista valaa kevytsoraharkkoja tai lecaharkkoja uraan. Onko tämä hyvä idea? Ehkä haluaa kuitenkin ylhäälle muutaman senttimetrin massiivisen betonikerroksen, mikä tarkoittaisi, ettei lohkoille jää tilaa?

Katsoin hieman lecaharkkojen ja kevytsoraharkkojen tietolehtiä ja ne kestävät vain 3 MPa puristuslujuutta, mielestäni se vaikuttaa alhaiselta. Riittääkö se?

Pitäisikö minun porata raudoitustangot nykyiseen laattaan/anturaan, jotta vanha ja uusi valetut osat pysyvät yhdessä? Ajattelin laittaa raudoitustangon pitkittäin uraan.

Olen ajatellut käyttää karkearakenteista betonia valamiseen.

Miksi poistaa sylli ja valaa uusi, minun mielestä kerros kakun päälle ja paljon työtä

Se on eristämätön laatta, jossa on kosteuden siirtymistä. Olisi ollut mukavaa välttää kaikki työ, mutta tuntuu väärältä laittaa uusi _syll_ laattaan, vaikka välissä onkin _skumplast_. Mutta ehkä huoleni on turha?

Olen nyt tutkinut hieman tarkemmin, ja sokkelin syvyys on mitattu noin 57 mm, mikä tarkoittaa, että blokin asentaminen on vaikeaa. Lisäksi se tarkoittaa, että tilavuus on pienempi kuin alun perin oletin. 40 litran valu pitäisi onnistua pelkästään porakoneella ja ämpäreillä.

• Tykkään
kest
  • Laddar…
Sitten sinun täytyy kuvitella, että seinä seisoo tuolla kannattimella ja jos alat lapioida pois jotain, se voi vajota. Tällainen työ vaatii paljon tietoa kantavuudesta, ja kattoon täytyisi varmasti laittaa paljon tukia, jotta mikään ei romahtaisi. Aiotko laittaa uuden lattian,

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.