Aion asentaa suuren ikkunan ja nyt mietin, miten minun pitäisi katkaista kattotuoli.

Miten seuraavista tavoista minun pitäisi katkaista, vai pitäisikö minun tehdä se jotenkin toisin? :)

• 3D-kuva, jossa näkyy 220 mm x 45 mm mittojen väli, liittyen takaristikon asentamiseen ikkunan lähelle.
  • 3D-piirros kattorakenteesta, jossa on mittoja 220 mm ja 90 mm, liittyen ikkunan asennukseen.
bump

S
Täällä toivoisin, että edesmennyt justus voisi tuoda jotakin esiin, en usko, että moni foorumilla voi antaa sinulle laskettua vastausta. Veikkaan, että vaihtoehto 2 on yleisin.

• Tykkään
Luddis_1 ja 2 muuta
  • Laddar…
Vaihtoehto 2, älä myöskään unohda tarkistaa, että seinäsääntö on pitävä, johon parru on tarkoitus asettaa.

Vaihtoehto kaksi. Ei mitään outoa.

B bossespecial sanoi:
Vaihtoehto 2, älä myöskään unohda tarkistaa, että seinäsääntö on kunnossa, johon palkki on tarkoitus asettaa.
Se on 45x170, mutta sen pitäisi kai toimia?

• Tykkään
AG A
  • Laddar…
M mattiasohult sanoi:
Se on 45x170, mutta senhän pitäisi toimia?
Nyt minunhan pitäisi olla täysin varma. Kuinka leveä se suunniteltu ikkuna on?

A AG A sanoi:
Nyt minun pitäisi olla täysin varma. Kuinka leveäksi ikkunaa on ajateltu?
2400mm

M mattiasohult sanoi:
2400mm
Det var ganska stort. Har du lätt plåt-, papptak, eller tungt tegel-, betongtak? Enplansvilla, eller 1 1/2-plan?

A AG A sanoi:
Se oli aika suuri. Onko sinulla kevyt pelti-, palahuopakatto vai raskas tiili-, betonikatto? Yksikerroksinen talo vai 1 1/2-kerroksinen?
Ne ovat betonitiiliä. Yksi kerros vapaakannatteisilla kattotuoleilla.

Vähän epäselvää, onko siinä yksi vai kaksi kattotuolia, jotka vaihtuvat.

M mattiasohult sanoi:
Se on betonitiiliä. Yksinkertainen kattoristikko.

Epäselvää onko 1 tai 2 kattoristikkoa mikä vaihdetaan
Valitettavasti luulen, että joudut asentamaan liimapuupalkin sen sijaan. Se tulee olemaan melko suuri kuorma, joka on laskettava. Ilman kunnollisia alustoja en valitettavasti voi auttaa sinua enempää.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Se on vaihdettu parin ikkunan ja oven kohdalla tehtaalla (gullringshus rakennettu 79). Siellä on vaihdettu vaihtoehdon 1 mukaisesti, ei kai sillä pitäisi olla suurempaa eroa?

BirgitS
Jänteen pituudella on erittäin suuri merkitys siihen, kuinka paljon kuormaa sen tulee kestää.

Laillisesti kaikilla kantaviin rakenteisiin tehtävillä toimenpiteillä tulee olla hyväksytty rakennusilmoitus ennen työn aloittamista.

• Tykkään
mattiasohult
  • Laddar…
Sain suosituksen liimata & ruuvata yhteen 2 kpl 45x220 lankkuja tehdäkseni oman liimapuupalkin ja tehdäkseni vaihtoehdon 2 mukaisesti.

Tämä on siis jotain, jota te ette neuvoisi minua tekemään? :)

BirgitS
Se on jotain, mikä on laskettava kattokuorman mukaan, mukaan lukien lumi jne., ja rakennussuunnittelija tekee sen parhaiten.

• Tykkään
Wasssp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.