1 495 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Vaihtelevat cc-mitat 1800-luvun välipohjassa
Olen pienissä määrin valmistelemassa yläkerran oleskelutilaa torpassani. Yläkerrassa ei ollut valmista lattiaa muuttaessani sisään, vaan ainoastaan lattialastulevyjä. Yläkerrassa on vinokatto, jossa seinä on rakennettu noin 40-50 cm päähän siitä, missä katto kohtaa talon seinän. Sahattuani ja nostettuani lattialastulevyä seinän läheisyydessä, olen huomannut suuren vaihtelun lattian palkkien välisissä etäisyyksissä. Paikoitellen se on 600, mutta kuten kuvaesimerkissä on hieman yli 1000.
Ajatukseni on asentaa tähän huoneeseen lautalattia (joka valitettavasti on jo hankittu, joten paksumpi lattia ei ole vaihtoehto), mutta olen epävarma, miten minun tulisi lähestyä tätä minimoidakseni lattian joustamisen. Lisäpalkeiden lisääminen ei olisi ongelma, ellei sisäseinä olisi tiellä (katso "uskomaton" luonnokseni, joka toivottavasti välittää, mitä tarkoitan), niin että minulla olisi jotain, mihin kiinnittää palkeilla.
Voisiko olla olemassa sopiva tai ainakin hyväksyttävä ratkaisu ongelmaani, joka ei vaadi seinän purkamista?
Ajatukseni on asentaa tähän huoneeseen lautalattia (joka valitettavasti on jo hankittu, joten paksumpi lattia ei ole vaihtoehto), mutta olen epävarma, miten minun tulisi lähestyä tätä minimoidakseni lattian joustamisen. Lisäpalkeiden lisääminen ei olisi ongelma, ellei sisäseinä olisi tiellä (katso "uskomaton" luonnokseni, joka toivottavasti välittää, mitä tarkoitan), niin että minulla olisi jotain, mihin kiinnittää palkeilla.
Voisiko olla olemassa sopiva tai ainakin hyväksyttävä ratkaisu ongelmaani, joka ei vaadi seinän purkamista?
Paras vastaus
Mikä on palkkien välinen etäisyys? Lepääkö ne vain ulkoseinillä vai onko jossain keskellä kantava seinä?
Usein voi lisätä enemmän koolauksia lattiaan, mutta voit jättää sen osan väliin, joka on kissanvintillä, jotta ei mene hankalaksi. Tätä varten asennat ensin lyhyet koolaukset leveisiin koloihin, eli poikittainen lattianiska, joka esimerkkisi mukaan on noin 1000mm pitkä. Kun nämä ovat paikallaan, sinulla on jotain mihin kiinnittää uudet lattianpalkit. Onko sinulla selvää mitä tarkoitan?
Usein voi lisätä enemmän koolauksia lattiaan, mutta voit jättää sen osan väliin, joka on kissanvintillä, jotta ei mene hankalaksi. Tätä varten asennat ensin lyhyet koolaukset leveisiin koloihin, eli poikittainen lattianiska, joka esimerkkisi mukaan on noin 1000mm pitkä. Kun nämä ovat paikallaan, sinulla on jotain mihin kiinnittää uudet lattianpalkit. Onko sinulla selvää mitä tarkoitan?
Kokonaisjänneväli (ulkoseinästä ulkoseinään) on noin 6000 mm. Ensimmäisessä kerroksessa on seinä, joka sijaitsee noin 1/3 palkkeista.A Albans doktor sanoi:Mikä on palkkien jännevälin pituus? Ovatko ne vain ulkoseinällä vai onko jossain keskellä kantava seinä?
Yleensä lattiaan voidaan lisätä enemmän sääntöjä, mutta voit ohittaa osan, joka on kattotuulessa, jotta se ei monimutkaistuisi. Tehdäksesi tämän, aseta ensin lyhyitä tukipalkeita leveisiin kohtiin, eli poikittainen lattiasääntö, joka esimerkissänne on noin 1000 mm pitkä. Kun nämä ovat paikallaan, sinulla on jotain, mihin kiinnittää uudet lattia-palkit. Oletko mukana siinä, mitä tarkoitan?
Ymmärrän mitä tarkoitat ja se kuulostaa täysin loogiselta. Oletan, että lyhyet tukipalkit ja säännöt tulisi kiinnittää palkkikenkiin?
Kyllä, helpointa on käyttää palkkikenkiä, mutta voi myös käyttää paksumpia nauloja/ruuveja, jos haluaa.K kristoffer.nilsson sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Isolera gammalt mellanbjälklag - Går det att spara golvet?
Golv -
Lattialastulevy ullakkotuulikaapissa + ilmatiivis välikerros
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Ta bort mellanbjälklag i gammalt timrat hus?
Lösvirke & Timmerhus -
Miten tehdä höyrynsulun kanssa tässä sokkelin ympärillä ja välipohjassa?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur bäst isolera mellanbjälklag i gammalt hus med källare?
Isolering