2 685 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Vaihtaa seinä autotallin oven kohdalle.
Hei.
Autan parhaillani läheistä ystävää autotallin kunnostuksessa. Se on autotalli 70-luvulta ja kooltaan noin 6x10 m. Kolme seinää on sinikiveä ja yksi puuta. Siinä on pulpettikatto, jonka päällä on saumattu peltikatto. Katon kallistuksesta en valitettavasti tiedä. Kattoristikot ovat noin 6 m ja lepäävät puuseinällä, jossa on myös autotallin ovi.
Ystäväni on ilman erityistä ajattelua ostanut autotallin oven, joka on 5 m leveä ja 2.1 m korkea. Tämä on siis tarkoitus vaihtaa nykyiseen 2.5 m leveään oveen.
Nyt minun mietintäni. Minun täytyy vaihtaa seinä, jolla kattoristikot lepäävät, palkilla. Liimapuulle ei ole tilaa. Siinä tulee olemaan 3 kattoristikkoa, joilla on 1.2 m etäisyys, ja jotka lepäävät palkin päällä.
Millaista palkkia tarvitsee tähän? Olen saanut ehdotuksen 160x160 H-palkeista, mutta se tuntuu heikolta...
Autan parhaillani läheistä ystävää autotallin kunnostuksessa. Se on autotalli 70-luvulta ja kooltaan noin 6x10 m. Kolme seinää on sinikiveä ja yksi puuta. Siinä on pulpettikatto, jonka päällä on saumattu peltikatto. Katon kallistuksesta en valitettavasti tiedä. Kattoristikot ovat noin 6 m ja lepäävät puuseinällä, jossa on myös autotallin ovi.
Ystäväni on ilman erityistä ajattelua ostanut autotallin oven, joka on 5 m leveä ja 2.1 m korkea. Tämä on siis tarkoitus vaihtaa nykyiseen 2.5 m leveään oveen.
Nyt minun mietintäni. Minun täytyy vaihtaa seinä, jolla kattoristikot lepäävät, palkilla. Liimapuulle ei ole tilaa. Siinä tulee olemaan 3 kattoristikkoa, joilla on 1.2 m etäisyys, ja jotka lepäävät palkin päällä.
Millaista palkkia tarvitsee tähän? Olen saanut ehdotuksen 160x160 H-palkeista, mutta se tuntuu heikolta...
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se vaikuttaa HEA 180:lta, mutta haluaisin mielelläni nähdä ensin pohjapiirustuksen ennen kuin sanon mitään tarkempaa.
Valitettavasti piirustuksia on vähän, talo on peräisin 1900-luvun alusta ja autotalli on todennäköisesti jonkun tee-se-itse-henkilön rakentama. Onko jotain erityistä mitä tarvitset?J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tee oma yksinkertainen luonnos, joka näyttää suunnittelumitat ja portin suunnitellun sijoituksen. Se riittää.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Rakenna ikkuna ulkoseinään
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Har manualen förväxlat skruvarna? Monterar vägghängd fläkt.
Kök -
Kantavan seinän vaihto aukon tekemistä varten
Rakennuskysymys, ikkunan asentaminen lankkuseinään
Exempel på kontrollplan för växla av bärande vägg?
Bygglov