Hei.

Autan parhaillani läheistä ystävää autotallin kunnostuksessa. Se on autotalli 70-luvulta ja kooltaan noin 6x10 m. Kolme seinää on sinikiveä ja yksi puuta. Siinä on pulpettikatto, jonka päällä on saumattu peltikatto. Katon kallistuksesta en valitettavasti tiedä. Kattoristikot ovat noin 6 m ja lepäävät puuseinällä, jossa on myös autotallin ovi.

Ystäväni on ilman erityistä ajattelua ostanut autotallin oven, joka on 5 m leveä ja 2.1 m korkea. Tämä on siis tarkoitus vaihtaa nykyiseen 2.5 m leveään oveen.

Nyt minun mietintäni. Minun täytyy vaihtaa seinä, jolla kattoristikot lepäävät, palkilla. Liimapuulle ei ole tilaa. Siinä tulee olemaan 3 kattoristikkoa, joilla on 1.2 m etäisyys, ja jotka lepäävät palkin päällä.

Millaista palkkia tarvitsee tähän? Olen saanut ehdotuksen 160x160 H-palkeista, mutta se tuntuu heikolta...

Se vaikuttaa HEA 180:lta, mutta haluaisin mielelläni nähdä ensin pohjapiirustuksen ennen kuin sanon mitään tarkempaa.

• Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Det lutar åt en HEA 180 men jag skulle nog viljas se en planrritning först innan jag säger något mer bestämt.
Valitettavasti piirustuksia on vähän, talo on peräisin 1900-luvun alusta ja autotalli on todennäköisesti jonkun tee-se-itse-henkilön rakentama. Onko jotain erityistä mitä tarvitset?

Tee oma yksinkertainen luonnos, joka näyttää suunnittelumitat ja portin suunnitellun sijoituksen. Se riittää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.