Haluaisin saada ilmanvaihtolaitteen noin 30 cm sisäänpäin, mutta kattotuolin tuki on tiellä.
Onko kenelläkään tietoa tavasta siirtää tukea?

• Tuuletuslaite ullakolla, kattoon asennettu tukiraudalla esteenä; punainen nuoli osoittaa kohtaan, jossa muutos tarvitaan.
Voisitko siirtää aggregaatin talon pituussuunnassa sen sijaan?

• Tykkään
sturnus
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Voisitko siirtää aggregaattia talon pituussuuntaan sen sijaan?
Se on jo talon pituussuunnassa kuten nyt on. Vaikeaa sijoittaa toisin kanavavetojen huomioon ottaen.

Voin sijoittaa sen kuten se nyt on, mutta olisi optimaalista, jos voisin saada sen vähän syvemmälle. Jos se on liian iso projekti, niin sitten se jää siihen.

Ajattelen lähinnä, onko mitään järkevää tapaa vaihtaa stagia.

H Henrik Vamos sanoi:
Se on nyt talon pituussuunnassa. Kanavointien vuoksi sitä on vaikea sijoittaa muulla tavalla.
Voin sijoittaa sen kuten se on nyt, mutta olisi optimaalista, jos voisin viedä sen hieman pidemmälle.
Jos se on liian suuri projekti, niin se saa olla.
Ajattelin enimmäkseen, onko olemassa jotain kohtuullista tapaa vaihtaa kiinnitystä.
Antaa laskea ja muuttaa kattorakennetta voi maksaa ehkä 10 000 kr, antaa ilmanvaihtoasentajan siirtää aggregaattia puoli metriä pituussuunnassa ennen seinälle siirtoa voi arvioida maksavan 2 minuuttia lisäaikaa eli enintään 20 kr, jos tuntikustannus on 600 kr.

F fribygg sanoi:
Kattotuolien laskeminen ja uudelleen rakentaminen maksaa ehkä 10 000 kr, ja antaen ilmanvaihtomon osaajan siirtää laitetta puolimetriä pituussuunnassa ennen siirtämistä ulkoseinän suuntaan arvioidaan maksavan 2 min lisäaikaa eli enintään 20 kr, jos tuntihinta on 600 kr.
Aha nyt ymmärrän, mitä tarkoitat.
Kyllä, aggregaatin voi siirtää pituussuunnassa, mutta se ei mahdu kattotuolien väliin.
Meillä on noin 950 mm kattotuolien välissä. Aggregaatin koko on valitettavasti 1000 mm.

H Henrik Vamos sanoi:
Aha nytän ymmärrän mitä tarkoitat.
Kyllä, aggregaattia voi siirtää pituussuunnassa, mutta se ei mahdu kattoristikoiden väliin.
Meillä on noin 950 mm kattoristikoiden välillä. Valitettavasti aggregaatti on 1000 mm.
Onko se yli 940 mm myös, jos käännät sen 90 astetta?

Ei, leveydeltään noin 500mm
Mutta sitten en saa kanavaliitoksia yhteen.
Olen itse ilmanvaihtomonttööri, joten tunnen hyvin aggregaatin asennuksen ja miten rakentaa matalalla painehäviöllä. Siksi en voi kääntää sitä 90 astetta.
Se seisoo aivan hyvin kuten se nyt on ja saan kanava-asennukset tehtyä.
Mutta se veisi vähemmän tilaa, jos voisin vaihtaa kattoristikon. Mutta siihen loppuu minun tietämykseni.

Kuten näet, tukipalkki on tarkoitettu vain vetokuormille. Voit korvata tämän vaijerilla, jos haluat.
Minun vinkkini on laittaa harjan alle purkuriipuke, esimerkiksi pystysuora 45x195 kahteen kattopalkeeseen kummallekin puolelle siitä, josta haluat poistaa tukipalkin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.