Hei, haluan tarkistaa teiltä muilta, miten ajattelette. Olen parhaillaan remontoimassa taloa ja aion muuttaa aiemman makuuhuoneen kylpyhuoneeksi.

Näyttäisi siltä, että minun on poikettava suosituksista (GVK).

Tämän päälle olen ajatellut liimata/ruuvata lattian kipsilevyn, sitten raudoittaa ja levittää tasoitusmassa/lattiaspakkeli.

Näyttää siltä, että ongelma on, että lattian tukirakenne on 190mm suositellun 220mm sijaan.

Mitä mieltä olette te muut, kun otetaan huomioon kaksoisvahvistus kipsilevyllä + raudoitus/lattiaspakkeli. Tuleeko lattia kestämään suositusten mukaisen vakauden, jota GVK peräänkuuluttaa?

Vaihtoehtona on, että puran koko lattian ja asennan lisää tukirakenteita cc30:een, jonka jälkeen aiemmin mainittu lattialastulevy/kipsilevy/raudoitus ja lattiaspakkeli.

Kiitollinen vastaväitteistänne ja pohdinnoistanne.

/Tobias

Sinun 45x190 yhdessä ruuviliimatun 22 mm lastulevyn kanssa riittävät täyttämään sekä taipuma- että joustovaatimukset. Pääasiassa rajoitetun jännevälin takia. Toinen ei lisää mitään vakauden kannalta.

• Tykkään
TobiasGren
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Sinun 45x190 yhdessä ruuviliimatun 22 mm lastulevyn kanssa riittää täyttämään sekä taipuma- että joustavuusvaatimukset. Tämä johtuu pääasiassa rajoitetusta jännevälistä. Muut seikat eivät lisää vakautta.
Kiitos vastauksestasi. Mihin perustat ajatuksesi, voinko laskea tämän jotenkin? Nyt reguloiden suosituksiin verrattuna on eroa 30 mm, mikä tarkoittaa tiettyä/huomattavaa eroa poikkeaman myötä.

T TobiasGren sanoi:
Mihin perustat päättelysi
Joustavuusteoriaan ja voimassa oleviin rakentamissääntöihin. GVK on alan standardi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.