Olen siirtänyt seinän autotallissa ja tarvitsen täyttää noin 3 neliömetriä, korkeudeltaan noin 45 mm. Siitä tulee tavallinen mancave, ei raskaita kuormituksia. Mitä / miten minun pitäisi tehdä? Aion laittaa klinkkerin lattialle myöhemmin.

Jos aiot laittaa klinkkeriä, sinun tarvitsee vain pohjustaa, laittaa raudoitusverkko ja tasoittaa lattiatasoitteella.

Viimeksi muokattu:
Kyllä, tasoittaa kaikki on vaihtoehto noin 12 kpl 20 kg säkkiä kuluu. Toinen vaihtoehto olisi laittaa pari säkkiä Eps-cementtiä ja sitten tasoittaa sen päälle, jos haluaa säästää säkkien määrässä.

Täytyy laskea kustannukset silloin :-)
kuinka paksu kerroksen pitää vähintään olla mahdollisen EPS:n päällä?
Pitäisikö minun porata levy ylös viereen, jotta saan raudoituksen siihenkin?
Tältä se näyttää
Betonilattia, jossa on keskellä kapea ura ja ympärillä epätasaisuutta, kiviä ja pölyä.

tommib
EPS on luultavasti halvempi ja lisäksi eristää. Luulen, että se on 20 mm:n kelluva vähimmäismäärä, mutta en ole varma.

tommib tommib sanoi:
EPS on varmasti halvempi ja eristää lisäksi. Uskon, että vähimmäispaksuus on 20 mm, mutta en ole varma.
Ok. Pitäisikö minun lisätä raudoitus eps’iin?

tommib
Ei, en usko niin. Ei niin ohuessa kerroksessa. Sen sijaan valussa pitäisi olla teräsverkko. Niin on tehty kotonani ainakin.

Eikö olisi helpompaa ja halvempaa käyttää betonia tässä tapauksessa, itse tasoittuvasta massasta ei ole niin paljon hyötyä täällä.

Pitkä kuivumisaika ennen kuin hän voi laittaa klinkkerit betoniin.

Myös miettinyt kuivumisaikaa mutta betoni mutta epävarma tarkalleen kuinka kauan se kestää. Onko joku joka tietää?
Ja jos ensin laitan eps, pitääkö sen kuivua täysin ennen kuin levitän flyt?(kuinka kauan se kestää?)

O olofh sanoi:
Olen myös ajatellut kuivumisaikaa, mutta betongi, enkä ole varma, kuinka kauan se tarkalleen kestää. Onko joku, joka tietää?
Ja jos laitan ensin eps, täytyykö sen kuivua täysin ennen kuin levitän tasoitteen? (kuinka kauan kestää?)
Täytä ROT laastilla. Voi päällystää 24 h jälkeen.

tommib
Kun valimme EPS:tä, noin 10 cm, kesti vain päivän ennen kuin voimme tasoittaa sen päälle. Se saattoi olla jotain nopeasti kuivuvaa, mutta en tiedä varmasti.

Osta slipsats snabb. Yksinkertainen ja nopea työskennellä.

Luulen, että ardex a31mix voi olla jotain.

Andreas_kalmar Andreas_kalmar sanoi:
Tror ardex a31mix kan va nått
5–0 mm:n tasoitukseen, ja maksaa 350:- 12,5 kg:lle?
Varma että parempia vaihtoehtoja on olemassa.

• Tykkään
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.